h1

Time goes by

mai 22, 2013

Det er moro så lenge det varer. 17.mai 2013 er en saga blott. Med unntak av to stadig slankere, men absolutt overprisa, heliumsballonger og en husfrue som har havnet på Kroneis-kjøret, er det lite som minner om den o store dagen. Nasjonaldagen ble feira til 20 i stil, inneholdt alt som skal til: Sol, glade barn og et skrubbsår på nesa. Strålende.

Jeg føler jo at jeg er 80 år, men jeg må si det likevel. Jeg skjønner bare ikke hvor tiden blir av. Slutten av mai allerede. 1 måned til sommerferie. Jeg satt og bivånet min sønn i ettermiddag og fikk nesten sjokk av hvor lang han er blitt. Føler at han vokser meg over hodet. (Håper dog at dette ikke medfører riktighet. I hvert fall ikke de neste 10 åra. Med tanke på at han er 3 år. Og jeg 178 centimeter høy. Eller, det er det som står i passet mitt, da. Jeg mer enn bare føler at jeg er 80 år, da jeg sjekka på helsestasjonen sist vi var der, så det ut til at jeg har krympa nesten fire centimeter. Det er nok den veien det går). Datteren min, som bare for et øyeblikk siden ble født, er ekstremt opptatt av vov-vov, trehjulsykkel og iiisch. Jeg skjønner det bare ikke.

Fordelen med at tiden går, er jo at man får brukt tiden til å bearbeide de rundt seg som trenger dette. Samboere, for eksempel. Som i årevis har motsatt seg innkjøp av gassgrill, men som nå serverer de deiligste sommerkoteletter grillet på gasslig vis. For en fantastisk sessong vi går inn i!

Med unntak av bikinien,da. Koteletter og bikini er dårlig match. Fordelen med å forvandles til en 80-åring, er jo at man ikke tar så himla tungt på bikiniproblematikken lenger heller. Det er mye mulig jeg går for en badedrakt i år. Bade må jeg jo, om jeg vil eller ikke. Da tenker jeg at det er like greit å bare ville det.

Men at sommeren kommer brått på, det er det ingen tvil om.

Faktisk så er det sånn at livet i sin helhet kommer brått på.

Jammen godt man har vett på å stoppe og nyte innimellom.

Og at man skjønner at man jammen skal bli enda flinkere til det.

3 kommentarer

  1. Hei! Tusen takk for flotte innlegg! Tenkte det var på tide å gi litt respons:) for eg har virkelig sansen for dine betraktninger og fortellinger:) Bloggen din er Herlig og eg trur du er ei dame med godt Humør:) Du tar deg sjølv Uhøgtidelig og hjelper oss til å sjå det Urkomiske i kvardagssituasjoner.:) Du har virkelig evna til å Skrive, og dagen blir ikkje den same utan «Skravlinga» di:) Kjekt å lese om livet som Forelder og som Frue. Du skisserer ein familiekvardag som er Reell og du skriv på ein Real måte. Bloggen din er ganske så Unik og Uunnværlig:) Fortsett på same vis som no, og vit at vi er mange som set pris på ditt Engasjement og din Eminente blogg, kjære husfrue:) Smil og helsing frå Aggie


    • Nå ble jeg så glad og stolt at jeg rødmer her!! Tusen takk 🙂


  2. Kroneiskjøret må være det samme som det kjøret jeg er hekta på;) Men så er jeg enda næremere 80 enn deg da…



Legg igjen en kommentar

