h1

Ikke akkurat ukas høydepunkt likevel

april 22, 2013

Det er ikke det at jeg har så høye tanker om meg selv. Ikke påfallende lave heller, jeg vil si at de er sånn cirka akkurat passe. Men det hender selvtilliten min får seg en trøkk. Som i dag. Jeg våknet (først!!!) og tok en sveip innom Facebook før jeg forlot senga. Og der så jeg det. Noen hadde anbefalt en artikkel fra Side2. «Syv irriterende facebookvenner». Stod det. Nå skjer det, tenkte jeg. Nå blir jeg kjendis om jeg vil eller ikke. (Til dere som ikke har lest gårsdagens innlegg, så skrev jeg altså om syv s’er på face.) Jeg var både kry og nervøs da jeg klikket meg inn på linken. Hvordan hadde jeg blitt omtalt? «Den unge og fremadstormende bloggeren Husfrue tar igjen tingene på kornet» eller «Husfrue melder seg på i kampen om å bli årets blogger». Sånne ting, da. Jeg hadde i hvert fall litt hjertebank.

Så kommer jeg inn på artikkelen. Og ser at den på ingen måte omhandler meg. Det er ikke min sak, ei heller nok av mine poeng til at jeg kan saksøke Side2 og slå meg opp i Florida med pengene jeg får i oppreisning. Saken er til og med trykket to timer før min.

Men det KAN jo hende at han journalisten er mer datakyndig enn meg, da. Og har triksa med klokka. Joda. Han har nok det.

Kjipt å bli snytt for en fredag i sofaen til Thomas og Harald, ass.

3 kommentarer

  1. Hm… Synes det der faktisk var litt i frekkeste lage av side2 hvis det er med vel viten og vilje. Vil nå også nevne at nå har jeg lest gjennom begge innleggene og den jeg trakk på smilebåndet av og lo høyt for meg selv var ditt!!!! Fantastisk bra skrevet.


    • Hehe 🙂 Jeg tror vel innerst inne at de var først ute, men det føles kulere å være først ute! 😉 Takk for at du leser!


  2. Ha ha, har opplevd det samme – begge veier. Altså både at jeg har vært først ute og andre har «kopiert» meg, og at andre har vært først ute og så virker det som om jeg har kopiert dem. Sannheten er vel at mange kan komme med noen av de samme tankene og ideene. Det bitreste er når jeg har et blogginnlegg klart, og før du får publisert det, er det en annen som blogger om nesten det samme.



Legg igjen en kommentar

