h1

Mitt sammensatte liv

februar 18, 2013

Sånn! Da begynner man å komme seg etter et aldri så lite sammenbrudd. Cæsar-sammenbrudd. Samboeren min mener at det ikke er alt som er like hensiktsmessig å utlevere, han har selvsagt rett, men Hotel Cæsar er altså en av mine flere guilty pleasures. (Sammen med Grand Prix og kjærlighet til korps. For å nevne noe.) Jeg kunne ha sagt at det ikke er så rart at jeg er Cæsar-fan, med tanke på at jeg har vært mye hjemme i permisjon de siste årene. Men jeg har holdt på mye lengre enn det. Jeg nøt å sitte på kafè på lørdag og mimre om Bob Affe, Linn Fylke, Donald og Bitten. Hvis noen mot formodning skulle nikke gjenkjennede nå, så er dere like nerdete som meg. Det ville vært fantastisk. Men tvilsomt.

Ellers har jeg begynt å forberede min datters første bursdag. Jeg skjønner hva de mener med at nummer en bades mens nummer to får en dusj i ny og ne. Veldig mye styr med eldstemanns første bursdag. Fargerike kaker. Nøye planlagte gaver. Hjemmelaget krone. Alt matchet. I dag kom jeg på at –Shit, vi har jo bursdag i huset til helgen. Stoppet i butikken, oppdaget tilbud på gyngehest, perfekt. Papp hadde de ikke, så det blir ikke hjemmelaget krone. De hadde nemlig en liten en i gull, til 15 kroner. Med tanke på at alle bursdagskronene til sønnen er tatt vare på og voktes som en skatt, så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal forklare frøkna at hun ikke har sånne. Hun går sikkert på en historie om at hun rev den i stykker eller noe sånt. I butikken fikk jeg tips om en baker som lager prinsessekaker til en billig penge. Avgjort. Er vel bare å kjøpe pølse og lompe da? Jeg har nemlig både ballonger og sugerør og servitter.. Det gjør seg sikkert bra på bildene i albumet hennes. Dama i butikken kunne for øvrig informere om at Hello Kitty er ut. Ikke at det gjør meg noe, men jeg registrerer at jeg ikke klarer å holde meg oppdatert på lekefronten heller.

Men seriøst. Hun skjønner jo ikke noe av bursdagskonseptet. Hun kommer til å bli overlykkelig over en bolle, litt papir å leke med og soling i –sååå fin du er!-glansen.

Er ikke det greit,da?

 

9 kommentarer

  1. Overdrevent er ordet. Ikke din versjon, men mange andres. En stasdag for et bittelite barn trenger ikke ukesvis av forberedelser.


    • Sant! Og dessuten så stemmer jeg på deg! 🙂


  2. Jeg visste ikke at Hello Kitty var inn en gang. Og nå er det altså ut. Vi tro jo til med gedigen ettårsdag for ho minste. På grunn av brødrene. Ho sjøl brøy seg vel ikke særlig.
    Sånn seriøst begynner vel ikke bursdagsgleden før de er fire, vil jeg tro. Da er det stort.


    • Men visste du at Turtles er på vei tilbake?


  3. Neste år kan du kjøpe mye bursdagsstæsj på eBay.
    Det er godt å høre at det er fler enn meg som fortsatt ser på Hotel Cæsar. I dag hulket jeg meg gjennom episoden. Jeg måtte pause dekoderen etter få minutter for å hente kleenex…..


    • At jeg ikke tenkte på Ebay!! Jaja. Neste år! 🙂 Ja, var det ikke fælt? Jeg grein og grein, og lo for at jeg grein..


  4. Ser ikke på Cæsar men har da fulgt med på mye anna rart opp gjennom…. Med min første filmet jeg mye (stooort VHS-kamera, snart 14 år siden…) hadde jo all veeeeerdens tid i permisjon og klippet og limte til en egen film, fikk så barn nr to under to år etterpå samtidig som vi startet riving/oppussing av hus, ergo ikke så mye filming av gutt nr to….. Det kjipe kom jo når ungene ble så store at de ville se denne filmen….. Hvor er min film, mamma… Ups…. Heldigvis har vi ikke VHS-spiller lenger så det er ikke ofte spørsmålet kommer. Men desto oftere kommer kommentarer på at «jeg får aaaaldri no nytt, bare arver.., skikkelig urettferdig!» Det er hardt å være nr to altså!! Men som eldstemann erindrer jeg at det var ganske hardt å være eldst også så det «jävnar ut seg»:)


  5. Jeg er også Hotel Cæsar-fan, men nå er det lenge siden jeg har sjekket inn. Jeg må visst ha meg en skikkelig Cæsar-dag snart.

    Cecilie



Legg igjen en kommentar

