h1

Meld ifra hvor du går

februar 5, 2013

 

Det kommer nok ikke som noen bombe at jeg ikke lider av støv på hjernen. Jeg lar meg ikke stresse av en hybelkanin her og der. Men jeg liker ikke uanmeldte besøk. For store tider av døgnet er det ikke bare hybelkaninene som åpenbarer seg.

 

image

Pastabelagt gulv. Intet uvanlig syn i fire-tiden.

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ha det rent og pent rundt seg til enhver tid. Jeg føler at jeg rydder mye og sitter lite, likevel ser det jo ofte ut som dette:

image

Ikke direkte stygt, det er ikke det, men det er ikke ryddig heller. Vi har alltid klær på steder der de ikke skal være.

Her ser man at stemningen er god, lyset er tent og gode greier, men pent er det jo ikke:

image

Kveldsmaten er fortært, men jeg får meg bare ikke til å sprette opp for å rydde. Når jeg omsider har sunket ned. Maten må også få synke.

Bildene er verken arrangert eller tatt på en spesielt dårlig dag. Det bare ser ut sånn. -Rydd litt hele tiden, sier mora mi. Jeg gjør det, lissom. Det synes bare ikke så godt bestandig.

Derfor blir jeg så imponert når jeg kommer til folk, også uanmeldt, og det ser ut som de har ryddet til fest hele dagen. Jeg får det bare ikke til. Mulig jeg har en for dårlig ryddestrategi. At jeg aldri blir helt ferdig med noe før jeg må slukke neste brann. Jeg rydder hver kveld før jeg legger meg, for jeg liker faktisk at det er ryddig, men jeg vet at i morgen kveld er det den samme leksa.

Tror ikke jeg skal starte noen interiørblogg. Men når vi flytter, får vi mye mer plass. DA skal jeg holde orden,da.

Jeg skal det.

Nå skal jeg rydde.

Og kom gjerne på besøk. Men gi beskjed sånn ti minutter før da, i hvert fall.

For sikkerhets skyld.

9 kommentarer

  1. Høres veldig kjent ut!
    Jeg har også sluttet å gjøre daglig rydding til en må-greie, for det sliter mer enn det gir. Det er snakk om å velge sine kamper!

    .. men det er flaut å ha pastateppe!


    • Jeg blir så sur hvis det er rotete når jeg står opp, og det sliter på alle 😉 Men enig, kamper må velges! (Hilsen mor til 3-åring, sånn apropos.. 😉


  2. Jeg liker å sende en sms før jeg «stikker innom»… gir folk en sjanse til å fyke rundt og rydde det «grøvste», feie over gulvet og gjemme skittentøyskurven. På seg selv…. he he.
    Velkommen i godt selskap. Vi ere mange!
    😉


    • Hehe, TAKK! Kanskje er det VI som er regelen?? 😉


  3. Sånn er det hos alle!

    Her er det bare meg som roter, men rotete blir det jammen allikevel. Heldigvis har ingen av mine venner støvallergi. De lærte forresten å ikke komme uanmeldt den søndagen de måtte vente ute i oppgangen, mens jeg kledde på meg. Klokka var jo bare 14!


    • Hehe, bra! 🙂 Men det er ikke sånn hos alle! Jeg har kommet uanmeldt mange nok ganger til at de som bor der har hatt flaks, og det er STRØKENT. Forstå det den som kan.


  4. «Ein levande heim». Det uttrykket hørte eg igår, og syns det var flott! Ein skal jo liksom sjå at det bur folk i huset då. Men gled deg til poden begynner å henge på fotballbanen…. Sånne små, svarte plastkuler som er i kuntsgraset? Jepp. Overalt!!


    • Haha, fra sandkasse til kunstgress! Ja, du sier noe! 🙂


  5. Altså, UMULIG kan ha hatt flaks.. Fort skal det gå..



Legg igjen en kommentar

