h1

Supper og svette og sånn

februar 6, 2013

Jeg liker egentlig ikke å innrømme det, men i sannhetens navn er jeg et periodemenneske. Eller et fasemenneske, om du vil. I perioder liker jeg salami kjempegodt og spiser det hver dag, så kommer en ny periode hvor jeg ikke liker det. Jeg får perioder hvor jeg ikke spiser sukker,  før jeg plutselig oppdager at jeg spiser sjokolade hver dag. Jeg kan trene så og si daglig, før jeg plutselig har et langt opphold. Ikke spesielt standhaftig,altså.

Nå er jeg inne i en lage mat fra bunnen-fase. Det skal jo være så sunt og næringsrikt og enkelt. Joda. I dag har jeg laget tomatsuppe. Nå er det kanskje for dårlig å nærme seg 35 år og aldri ha laget tomatsuppe fra bunnen, men slik var det altså fatt. Frem til i dag. Og jeg kan nå nikke bekreftende når sunnhetsdronninger og ernæringsfysiologene sier at det er enkelt å lage tomatsuppe. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, det er ikke så enkelt som med hjelp fra Toro. Det tar lengre tid. Men det er helt sikkert sunnere. Og noen vil hevde bedre. Jeg følte meg egentlig ganske vellykka da jeg kalte ungene til bords i dag.

Lang historie kort, dette er tallerkenen til min sønn. Etter han var ferdig med å spise.

image

Han må smake før han bestemmer seg for om han liker noe eller ikke, og ga suppa en sjanse med en ørliten skje. Så tok han brød for resten. Datteren er for liten til å trues med å smake, så da hun knep munnen igjen bare ved synet av skjeen, var det bare å gi opp. Mannen er på jobb. Så da satt jeg der, da. Med suppa mi. Og tenkte at det MÅ jo tross alt være mer næringsrikt å spise tomatsuppe fra Toro, enn å bare spise brød.

Så jeg tror jeg er på vei ut av mat fra bunn-fasen.

(Og dere som ikke synes suppa ser spesielt delikat ut.. Jeg skjønner hva dere mener. Men den var god, asså. Og det er pasta og skinke og tomater og løk og pepper dere ser oppi der).

Jeg må jo innrømme at jeg ble vonbråten og snurt. Så sønnen kompenserte med litt barnearbeid

image

Han er jo tross alt 3 år.

Ellers har jeg i dag i grunn latt meg fascinere over antrekket, nei, outfiten, til Ellen Arnstad på Oslo Fashion Week, samt Thomas fra Oslo som står frem i VG med at treningssenteret har klaget over hans ekstreme svettelukt.

Hva skal jeg si..

Hver sin lyst.

6 kommentarer

  1. «Legg også merke til slangeskinnsvesken og de store øredobbene fra norske Suzanna G»
    Bra eg vart gjort oppmerksom på øredobbene, for dei hadde eg ikkje lagt merke til for å sei det sånn. Uten at eg heilt veit kvifor.


    • Hahaha:) jeg la ikke merke til kommentaren en gang:) fabelaktig!


  2. Jepp, de to nyhetsakene var de jeg merka meg i dag også. Synes suppa så fin ut, men jeg hadde gått tilbake til Toro om jeg var deg. Så mye arbeid (som jeg innbiller meg det er, i en alder av 41 har jeg fortsatt ikke laga tomatsuppe fra bunnen av) og så blir det ikke verdsatt! Jeg hadde vært dritfornærma.


    • Haha, gjett om jeg var! Klarte ikke brenne inne med det heller, så begge barna så på meg med ikke veldig forståelsesfulle øyne mens jeg mumlet noe om at her driver jeg og ordner og styrer god mat til dere, og så vil dere ikke smake en gang og blablabla


  3. Kunne fint spist suppa di jeg 🙂
    Men å lage suppe fra bunnen… I en alder av 38(snart 39!)
    har jeg ikke laget noen suppe fra bunn.
    Sønnen din er god da, litt husarbeid som plaster 🙂 Men, mannen- han fikk vel smake da han kom hjem?


    • Haha, godt å høre!! Mannen kom sent hjem, men måtte pent spise suppe til lunsj i dag! 😉 Og middag, for den saks skyld.



Legg igjen en kommentar

