h1

Warning

februar 4, 2013

Fordi vi snart skal flytte, har jeg så smått begynt å pakke. Egentlig en møkkajobb, men det er jo så mye interessant som dukker opp. Utrolig hva man har tatt var på gjennom tiden. I dag har jeg rødmet over et brev jeg fikk av en engelskmann jeg møtte da jeg var på språkreise i Torquay som 17-åring. Jeg kom i skade for å fortelle han en skikkelig røverhistorie om hvem jeg var, så han trodde at han hadde blitt kjent med a famous norwegian singer.  Han hadde sendt med en kassett for å vise hvor musikkyndig han var, og var svært ivrig på å komme på besøk.

Han gjorde ikke det. Selvgølgelig. Men det kom en del brev. Bevare meg vel.

Og apropos språkreise: Hvis du har planer om å sende barna dine på språkreise.. Tenk deg om en gang til. Mine barn skal IKKE på språkreise, for å si det sånn. Jeg hadde en fantastisk opplevelse, men opplegget var i svært ukontrollerte former. Det var lagt opp til at man kunne henge på organiserte discoer for språkskoleelever, men der gadd jo ikke venninna mi og jeg å henge. Vi fant oss like greit en stampub, det må man jo ha i England. Så ikke noe til lederene de 3 ukene vi var der. Men vi hadde det veldig morsomt. Og vertsfamilien vi bodde hos.. Et par slitne pensjonister med en haug med hunder. Mannen var greker og pratet dårlig engelsk. Vi fikk middag, oppvarmet potetstappe og bønner, de smilte og sa good night, men det var også alt. Er nok greit jeg ikke dro da jeg var fjorten. Hadde to dager i London og to i Paris også, nesten rart det gikk bra. Jaja. Avsluttet oppholdet med å gjøre det dårligere på engelsktesten enn hva vi gjorde da vi kom. Det var fire fabelaktige uker! Som mine barn ikke får lov til å prøve seg på.

Streng mamma. Jaja. Vi skal nok finne på noe annet morsomt. At de sikkert tar 14 dager i Ibiza når de blir 18.. Det får vi ta da.

Men skal du bli kvitt noe: Gi det bort på finn! Har lagt ut både et bord og et stellebord i dag, tok under 5 minutter før jeg ble kvitt det! Genialt.

Problemet nå, er at jeg får blod på tann. Har tenkt ut flere ting jeg kunne tenke meg å gi bort.

Men lovt meg selv å sove på det.

Kan jo komme til å trenge noen møbler selv også.

6 kommentarer

  1. Hehe.. Var på språkskole i Frankrike nå i sommer, i en alder av 24.. Og min vertsfamilie sa følgende: De foretrakk å ha elever i hus som var over 20.. For europeiske ungdommer under 20 er visstnok klin gærne når de kommer ut av hjemmet og ut i Europa for et par uker. Altså: det er visst sånn i dag også 😉


    • Haha, det skjønner jeg!!


  2. Jeg sendte ikke mine barn på språkreise fordi det var jeg selv i 1972.

    Lykke til med pakkingen og kastingen.


    • Hehe, jeg tror ikke det har forandret seg så mye siden 72. Tryggest å la være! 😉 Takk!


  3. He he, min datter skal ikke på jentetur til Kos når hun er 18….
    Finn er genialt. Vi har blitt kvitt en hel del. Og fylt opp igjen med andre funn.


    • Jeg skal stikke kjepper i hjula jeg også!! 🙂 Ja, hurra for finn!!!



Legg igjen en kommentar

