h1

Livet leker/lugger.

november 24, 2012

Ah, i dag våknet jeg frisk, rask og uthvilt av meg selv klokka 9.30. Jeg var både pen og fresh da jeg våknet, så nærmest nysminket ut. Huden var gylden, håret blankt og jeg smilte da jeg så at leppene var like røde og pene som da jeg la meg i går. Nede luktet det nytrukket te og jeg kunne høre det sprake i ovnen. Da jeg kom ned satt mann og barn velkledde, stille og konsentrerte rundt et puslespill. Jeg satt meg ved bordet og drakk te, leste avisen og spiste en deilig kyllingsalat. Sola skinte inn gjennom de nyvaskede vinduene mine og Armstrong sang What a wonderful world på radioen. Jeg kunne ikke vært mer enig. Etter en herlig, lang dusj, tok jeg på meg mine nyinnkjøpte klær. Ikke noe spesielt, en casual kjole jeg bestilte fra Milano forrige uke. Den vakre, elskelige mannen min holdt på å besvime av stolthet da jeg skred ned trappen. Han gikk hemmelighetsfull ut på vaskerommet, og kom inn med en stor pakke under armen. Bare fordi det er en måned til julaften. Under papiret dukket de lekreste skinnstøvlettene jeg noen sinne har sett opp. Perfekt til kjolen. Jeg tok de på, glidelåsen gikk opp like enkelt som kniv i varmt smør. Jeg kunne ikke unngå å se at jeg så bra ut.

BLÆH. Og yeah, right. Men jeg begynte nesten å tro på det mens jeg skrev. Her har lørdagen vært alt annet enn idyllisk.Selvsagt er jeg trøtt, det er jeg jo alltid. Jeg har enda ikke dusja, men jeg har vaska sinnsykt mye klær. Og jeg har rydda på meg vondt i ryggen. Jeg har irritert tre-åringen så kraftig, at han prøvde å skyte meg med en kanon ved hjelp av skuta til Kaptein Krok. Og dagens outfit består blant annet av et par hvite og rosa sokker i størrelse 34. Fra Name it. Jeg bruker 39 i sko. Men mormoren min er like glad i tilbud som meg, så jeg fikk en 5 pack med sokker i rosatoner på sønnens bursdag. I størrelse 34. Tilbud er tilbud.

Dessuten har jeg ikke vært utenfor døra i dag. Men jeg har angra noe forferdelig på at jeg spiste opp helgegodteriet før helgen. Gudskjelov er det julebrus i kjøleskapet. Og Korslaget på TV. Som jeg, i motsetning til dansesirkuset, har moro av.

Men jeg har veldig tro på morgendagen.

13 kommentarer

  1. Go lørdag!! Her har vi vært på storhandel med tre små og mormor på slep. Avsluttet med middag på kafe…. Trenger jeg å si vi var glade for at vi var de eneste gjestene…


    • Var dere de eneste gjestene, eller BLE dere det? Det føler jeg har en tendens til å skje når vi kommer.. Hvor ble alle de andre av..? 🙂


      • Vi spiste så tidlig at vi var de eneste når vi kom. Da vi dro begynte det å komme flere.. 🙂 heldigvis har den lokale kafeen her stor takhøyde for barnefamilier…


  2. Herrrrrrrrrrrrrrrlig:-)
    Klem fra Mari


    • Klem til gode Mari! 🙂


  3. Hehe. Ja det er lov å drømme. Virkeligheten er der likevel den.
    Og det er den som tross alt er best Selv om en okke føler det slik i livets hete.
    Ha en herlig søndag 🙂


    • Det er det som er så rart! Og bra! (Selvom jeg gjerne skulle hatt den kjolen,asså.. Og støvlettene.. 😉 Fin søndag til deg! 🙂


  4. Bestemora mi liker også ting på salg. Jeg får alltid en nattkjole i altfor liten størrelse til jul. Gleder meg allerede.


  5. Morsom lesning! Du burde skrive bok du, sikker på du hadde fått mange lesere! 🙂


    • Haha, jeg føler i hvert fall at jeg har like mye stoff som Knausgård! 😉


  6. storleik 34 er bra og spesielle ansiktsuttrykk enda bedre 🙂


  7. …og du 34 er faktisk bedre enn pannebånd med navnet ditt på etter fylte 30. Og ja..som andre skriver: du burde gi ut en bok!


    • Haha, kjekt med pannebånd som ikke kan stjeles,da! 😉 Bok, ja..haha! 🙂



Legg igjen en kommentar

