h1

Blomster-Finn og jeg.

november 25, 2012

Jeg vet ikke om det er den sure svie eller den søte kløe som kommer først, men i dag har det i hvert fall gått på skinner hos familien kaos. Idyllisk utflukt, nøye tilberedt husmannskost til middag og generell god stemning i heimen. Men i morra braker det løs. Jeg gruer meg noe helt fryktelig. Mor i huset har nemlig innrømmet for seg selv at sukkerinntaket har tatt overhånd. Nå er det ikke det at jeg får kviser eller blir tjukk(ere) som er hovedproblemet,( selv om onde tunger muligens ville hevde det),  men jeg har jammen meg utviklet et avhengighetsforhold. Jeg er sukkeroman. Eller sukkeroholiker. Jeg MÅ HA SUKKER. Da jeg i går kveld, nærmest skjelvende,  tok meg selv i å skrape en flaske med sjokoladetopping til bruk på is, bestemte jeg meg for at noe må gjøres. Nå er det nødvendig med pause. Det er bare det at «nå» kom litt brått på, så jeg har bestemt meg for at det er i morgen det skal skje. Ikke noe godteri før 21.12. Ikke O`boy. Ikke is. Eller sjokoladetopping. Julebrus og potetgull er lov i helgen. Kaker like så. Bare de er hjemmelaget. Litt vinn-vinn,da. I og med at det snart er jul. Og så  må det være lov med kaffe mocca eller milk shake på kafè.  Uansett, så blir det et h*’*!! Garantert.

Skulle ønske jeg kunne spist meg kvalm på sjokolade i dag, men for det første så har jeg ikke sjokolade og for det andre så har jeg enda til gode å bli kvalm av sjokolade. Jaja.

Ellers trivdes jeg svært godt med å gi (stjele) husmortips her om dagen, så i dag har jeg et til. Som jeg har forska på helt selv. Det gjelder roser. KJØP ROSER PÅ REMA 1000. Til 39 kroner. Muligens kontroversielt allerede her, men nå kommer noe som vil gi de ekte husmødrene gåsehud på ryggen: IKKE GJØR NOE MED DEM. Bortsett fra å sette de i vann,da. Og helle i det pulveret som følger med. Men ikke snitt. Jeg har hatt noen skikkelig pene roser på studebordet i 13 dager nå, og de er fortsatt langt unna kaste-stadiet.  Nemlig. Og når jeg først er i gang, så har jeg jammen meg et til. Tips,asså.

Kjøp ørepropper på Clas Ohlson. Det er et must for alle husfruer som hvert skuddår får mulighet til en høneblund mens resten av huset holder på med andre ting. De stenger alt ute, helt utrolig bra. Du merker ikke at barna kommer inn på rommet for å fortelle at de skal bytte bleie, en gang. Før de begynner å hoppe i senga. (For ordens skyld: Selvsagt ikke noe sponsa innlegg dette her. Enda det hadde vært kult. Gratis ørepropper livet ut, for eksempel).

Ok, nå skjønner dere hva jeg må gjøre. Jeg må tømme o`boy boks og fryseboks. (Har to pin-up igjen etter bursdagsfeiring. De må vekk).

5 kommentarer

  1. Lykke til! Her er det også noen ting som MÅ taes tak i NÅ… eller i morra da… puh…


    • Og i morra kommer så brått på!! 🙂 Lykke til du også! 🙂


  2. Har begynt ett nytt og bedre liv i dag. Hadde tenkt å begynne i går, men man kan ikke begynne med blanke ark på en søndag. Helt umulig. Måtte spise opp daimen og frossen pizzaen først. Lykke til med detox. Jeg har nå klart meg 6 timer uten sukker. Jeg lever enda… Så vidt..


    • Haha, vi får holde hverandre oppdatert! Nå tror jeg ikke mitt opplegg kan kalles detox akkurat, men jeg satser i hvert fall på litt sukkerreduksjon! 😉


  3. Jeg er med på sukkerfri-reglene frem til 21 desember:-) Trenger absolutt litt detox…:-)



Legg igjen en kommentar

