h1

Syng og vær glad!

oktober 29, 2012

Jeg elsker Spotify. All musikk tilgjengelig til en hver tid, perfekt. Jeg har imidlertid voktet meg vel for at spillelistene mine publiseres på facebook. For der er det mye rart,asså. Vaskelisten min, morolisten min, dæinselista mi.. You name it. Men i dag har jeg kommet over en glemt skatt, nemlig REIDAR. Dere husker selvsagt Reidar? Han hadde jo noen fabelaktige låter! Og da snakker jeg ikke bare om Reidar reiser snart.. Hvordan kan man unngå å bli i godt humør av «Haaaar du lurt en lærer? Med en bløff, da er du innmari tøff, jeg sa: Haaar du lurt en lærer eller ti?» For ikke å snakke om  hyllesten til Samantha Fox, «I remember youhu, Reeeeidar.. «Eller «Pat, du er kul. jeg gir blaffen i om fjernsynet gjør deg dum». Anbefaler i hvert fall energisøkende likesinnede å høre på Reidar, the album! Og hvis du trenger en liten repetisjon av selve godlåta, er`n her:

http://www.youtube.com/watch?v=JoZtgz1qsn0&feature=related

Dagen har forløpt meget rolig, meget godt. Min største utflukt i dag, var til bensinstasjonen for å fylle bensin. Noe som i og for seg ikke er bare-bare når det gjelder meg. Jeg har selvsagt sære preferanser når det kommer til bensinstasjoner også. Noen ville kalle det tvangstanker. Jeg fyller nemlig ikke hvor som helst. Helst bør det være selvbetjent, men jeg har noen utvalgte betjente stasjoner rundt om kring på Østlandet også. Greia er at jeg får litt hetta av å fylle bensin,da. Det er nok sammensatte grunner. Mulig skyldes det den gangen bensinmåleren ikke funket, jeg trodde jeg var tom for bensin, og fylte for 28 kroner. Det kan også være en følge av den kjekke bensinstasjonmannen som akkurat klarte å avverge at jeg fylte diesel i steden for bensin. Eller telefonsamtalen jeg fikk fra bensinstasjonen hvor jeg hadde fylt bensin og reist. Altså uten å betale. Kult å komme tilbake å betale 3 uker etterpå. Det pinligste var imidlertid da jeg tøffa meg så veldig og fylte på en ukjent stasjon. Det gikk greit, til tross for at det satt et mannlig utdrikningslag og spiste lunsj på en benk ved siden av. Like tøff følte jeg meg ikke etter jeg hadde betalt og gikk tilbake til bilen. Brukte all energi på å se kul og uanfektet ut. Og satte meg inn i bilen. I BAKSETET. Bare meg i bilen. Jeg satt der i noe som føltes som en evighet, vurderte om det beste ville være å klatre frem i førersetet, men gikk da til slutt ut. Og inn. Kvalte motoren før jeg kjørte av gårde. Ikke rart jeg får harahjerte av bensinstasjoner, vøttø.

Vært innom hovedfrua i dag også. Og jeg har jo ikke forutsetninger for å følge med og uttale meg i forhold til det hun skriver om mat og mote og trening. Men jeg har oppdaget en ting som jeg HAR forutsetning for å si noe om: Hun er jo heeelt lik Fride på skipet fra Barne-Tv?? Det er ikke ondt å si det, for Fride er ei søt jente, ho. Bare tenk på det neste gang, de er ekstremt like!!

Ellers er det Halloweenfest i barnehagen i morgen. Barna skal kles ut. I utgangspunktet angstfylt for en husfrue uten kreativitet eller håndarbeidsferdigheter. Jeg er ikke spesielt godt arvelig belasta når det kommer til utkledning heller. Da jeg var på karneval i barnehageårene, måtte jeg være keeper. Keeper. Fikk på meg shorts og caps. Vant aldri noen premie, men følte meg ganske kul.

Gudskjelov er det Sabeltannfeber i heimen. Antrekket har vært daglig i bruk det siste året. Og poden er lykkelig.

Takk og lov.

 

10 kommentarer

  1. Ha ha, måtte le av det der med Fride – har ikke tenkt over det…Men har lagt veldig merke til walk-in-closetet hennes. (Ikke Fride sitt, men fruas)


    • Det studerte jeg også nøye. Jeg fikk litt puls av det. Og det var IKKE for at jeg ønsker meg et sånt!! Jeg hadde ikke klart å gå en halvtime i noen av de skoene.. Også lurer jeg litt på når hun setter seg der og leser de bladene hun har lagt frem?


      • Jeg ønsker meg heller ikke en sånn garderobe. Ikke hadde jeg klart å gå med noen av de skoa.


      • Jeg lurte også veldig på hvordan man i det hale tatt får tid til å gå i så mange forskjellige sko. Også mange orange…. Har aldri vært inne på den bloggen før du begynte å skrive om den, men måtte inn å se i går. Men viste mannen bildene og sa at han aldri mer fikk klage over min lille tredel av garderobeskapet vårt..


  2. Mulig den bensinstasjonangsten også er genetisk betinget siden morra ri aldri har fylt bensin… Og helt enig med fride og frua!!


    • Muttera mi, jo?! Hu er bensinfyllansvarlig i familien, hu! Harru drømt?


  3. Det er muttera MI som aldri har fylt bensin, K-pac. Og apropos mutter: Reidars «I love you mutter`n». In my heart.


    • Word,ass. Word.


  4. Fantastisk blogg du har. Fremsnakket deg i dag og håper at det hjelper på din vei mot berømmelse 🙂 🙂


    • Haha, tusen takk! Etter at jeg har sjekka litt rundt i denne bloggverden, ser jeg at det er mange flotte fjaseblogger ute og går! 🙂 Ser derfor svart på berømmelse, men synes det er fantastisk moro at folk liker bloggen min!! :-)Liker bloggen din også, forresten! 🙂



Legg igjen en kommentar