h1

Mer knask enn knep

oktober 31, 2012

I dag synes jeg det er ekstremt synd at jeg ikke har nok teknisk innsikt til å poste bilder på bloggen. For i dag har jeg tatt et bilde som burde deles. Jeg har nemlig bakt igjen. Til barselgruppa. Det skulle bli århundrets overraskelse. Sist gang vi traff hverandre snakket vi nemlig om CAKE POPS. Jeg regner med at det er flere av mine lesere som er ukjente med dette begrepet. Slik jeg var. Inntil da. Det er ihvertfall en slags kake på pinne. Som i kjærlighet på pinne. Den ser svært innbydende ut, dyppet i sjokolade og rullet i farget sukker. For eksempel. Nå har ikke jeg særlig hell i å lage ting som ser søte ut. Jeg har null interesse for sider som «passion for baking» eller «love from the oven». Egentlig synes jeg de er mer komiske enn interessante. Så det var ganske spesielt at jeg bestemte meg for å overraske barseljentene med cake pops. Haha. Cake pops du, lissom.

Okey, jeg vet ikke om man kan skrive sånt på blogg, men jeg har ikke andre ord:

Cake popsene mine så ut som bæsj. Enkelt og greit. Bæsj. Det skal sies at jeg ikke fullførte prosjektet, jeg hadde hverken hvit sjokolade eller rosa sukker og dyppe de i. Det ble bare noen brune klumper. Jeg nøyet meg med å stikke en tannpirker i dem. Skikkelig innbydende. Det var faktsik så ille at jeg jugde for gjestene mine. Jeg sa at jeg hadde laget Halloweengodteri. Selvom huset skulle være tomt på kvelden. Cake pops er noe tull. Det var det jeg visste. (Men selvsagt var det godt, det synes jo jeg om alt som er usunt. Og skikkelig kvalmende. Sånn at vanlige folk har mer enn nok med 1, jeg synes det er passe med en 5-6). Det er mange cake pops igjen. For å si det sånn. Selv 3-åringen nekter å smake. Greit det, funker for meg. Passion for baking, ikke sant.

Ellers har jeg gitt opp å komme i mål med treningsprosjektet mitt i dag. Sikkert ingen bombe. Jeg forspilte siste sjanse i dag. Hadde meldt meg på time 9.30, kjørte avgårde slik at jeg skulle rekke det akkurat. Nesten fremme ringte samboer og informerte om at jeg hadde tatt feil bil. Han skulle levere barn i barnehagen, og måtte følgelig ha bilsetene. Bånn gass hjem, jeg kunne leve med å komme 2 minutter for sent. (Hadde tross alt nytt treningstøy, riktige sokker og et overraskende samarbeidsvillig hår). Vel fremme oppdager jeg at jeg hadde glemt skoene. Da ble det ikke noe trening. Tok heller en cake pops. (Jeg er sikkert bannlyst i «love from the oven»-miljøet for å kalle kreasjonene mine for cake pops). Er det dette som er dårlig karma?

Håper alle har hatt en kul halloween. Det nærmeste jeg har kommet skremsel, var da jeg så meg selv i speilet under barnas kveldsstell. Hadde glidd rett inn i hvilken som helst «knask eller knep»-liga. Sånn går det når mor satser hardt på sminkefronten tidlig en onsdags morgen..

7 kommentarer

  1. 🙂 Smart løsnig da, å kalle det halloweengodter….


  2. Jeg syntes halloweengodiset sitt smakte fortreffelig jeg 🙂


  3. Hahaha! Morsomste jeg har lest på lenge! Takk skal du ha! Du har fått en ny følger 🙂


  4. Skrev feil navn. Dumme iPad…


  5. Hahaha! Beste bloggen jeg har lest på lenge. Du har akkurat fått en ny følger!

    (Min første kommentar før alt skar seg…)


  6. Hahaha! Veldig bra! Beste jeg har lest på lenge!


    • Tusen takk, det var stas! 🙂 Ha en super dag!



Legg igjen en kommentar

