h1

Hva var det jeg sa?

oktober 27, 2012

Lørdag er en bra dag. Lørdag uten særlige planer er en enda bedre dag. Noen momenter som gjør at vi ikke kan stille opp på happy,beautiful familyshow, er det selvfølgelig. Som følgende scene fra dagens frokostbord:

Sønn: Mamma? Hva er det du har på haka di?

Mor: (Svarer fort og bestemt) Det er bare et sår.

Far: Kremter

Mor: (Ser strengt på far, og sier med sammenbitte jeksler): DET ER ET SÅR.

Selvsagt er det ikke et sår. Det er en knallrød kvise på størrelse med en ti-øring. Og når man er gammel nok til å helt naturlig referere til en ti-øring, DA ER MAN FOR GAMMEL TIL Å FÅ KVISER. Skal jeg måtte slite med kviser OG rynker? Ikke det at det sliter så veldig på meg, men er det ikke ganske paradoksalt? Uansett, det er ikke pent. Førstehjelp må til. Jeg har MYE førstehjelp i baderomsskapene. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke halvparten, eller hva jeg skal bruke det til. Jeg kjøper jo alt jeg får beskjed om å kjøpe. Uavhengig om det selges av en selger med provisjon. Hvis noen sier at noe er akkurat det jeg trenger, så tror jeg på det. Hver gang. Og så bruker jeg det. En liten stund. Til noen sier jeg trenger noe annet. Skulle jeg, Gud forby, inviteres på homeparty som selger hudpleie (eller hva som helst, egentlig), er jeg blakk en måned etterpå. Det viser seg at det meste av min hudpleie er fransk. Jeg er ikke så god i fransk. Jeg fikk av grunner jeg er litt usikker på, «pratet» meg til en 4 på videregående. Kanskje var det takket være min enestående innsats hver gang vi fikk synge La Marseillaise som gjorde utslaget. Den er i hvertfall det eneste jeg husker. Marchons! Marchons! Jaja. Prøver febrilsk å lese meg til hva jeg skal ta på styggdommen. Mener corps betyr kropp, så styrer unna de produktene. Smører på en 5-6 saker, og satser på at alt er vel i morgen. De som måtte møte meg i dag, vil treffe på ansiktet mitt 5 cm før resten av meg kommer etter, men det får bare stå til.

Har fått trent på morraskvisten også. Må jo det, hvis jeg skal ha håp om å klare gjennomføre min egen motivasjonskalender. 10 ganger igjen før 15.11. Eller, 9 nå,da. Skal la seg gjøre i teorien, men er redd praksisien svikter. Uansett, igjen slår det meg at jeg har ikke et optimalt forhold til trening. Jeg skulle virkelig ønske at jeg eeeeelsket å trene. Jeg gjør jo ikke det. Jeg synes det er godt etterpå, det gjør jeg, men veien dit er jo et godt stykke. I dag skulle jeg altså på spinning. Da timen skulle starte, viste seg at det var tekniske problemer. Musikken startet ikke. Så tar jeg meg selv i å tenke YES! Jeg må jo uansett få kryss på motivasjonskalenderen min, jeg har jo tross alt møtt opp!

Så ser jeg på de andre. Som, i tillegg til å se uforskammet pene ut en tidlig morgen, ser oppriktig skuffa ut. Plutselig starter musikken. Salen applauderer. Faen, tenker jeg. Men greit nok. Jeg sykler på. Også jeg uten rent mel i posen, noe som jo er helt vanlig i disse tider. Min synd, er at jeg har juksa med pulsen. Dette er altså en pulsstyrt time, dvs at alle er utstyrt med nummererte pulsbelter. Man taster inn maxpulsen før timen, og denne vises på en klokke på veggen. Det er jo i utgansgspunktet anonymt, men fordi hun dama i resepsjonen sa ganske høyt at jeg fikk belte nummer 6, synes jeg at jeg måtte jukse litt. Så jeg trakk fra noen slag på maxpulsen,da. Sånn at det skulle se ut som jeg var flink til å ligge høyt i puls over lengre tid. Trakk fra et par slag. Eller, en 10 – 20, da.

Så viser det seg at dagsformen i dag er ganske god. Musikken likedan. Jeg trår til og glemmer både klokker og kviser. Så ser jeg på veggen. Nummer 6 har sprengt alle grenser. 100% i puls.

Kjempetroverdig.

Moralen til alle syklister er: Juks lønner seg ikke på sikt. I told you so.

2 kommentarer

  1. Herlig!!!!
    Kjenner meg igjen i alt fra treningsmotivasjon til kviser…..bortsett fra at jeg bruker tre ting i ansiktet, forutenom sminke… og de gjør iallefall ikke tingene verre….! Og jeg har prøvd ALT!!!!! God uke til deg!


    • Hihi.. Ha en flott uke, med eller uten kviser! 🙂



Legg igjen en kommentar

