h1

Akk og ve

desember 12, 2012

Etter fjorten dager med minusgrader, har jeg begynt å vente på varmen. Det er litt tidlig. Men drømme, det kan man. Sånn sett er internett en bra greie. Sydens land frister unektelig. Det er bare det at det koster penger. Kan glemme å komme under 20000. Ikke ideelt sånn rett etter jul. Da bør i hvert fall spareprosjektet starte umiddelbart. Egentlig har jeg og fotballfrua tatt en velfortjent pause nå, men fordi jeg fant en kronikk på aftenposten.no som viser at frua igjen er i hardt vær (i hvert fall ville jeg kalt det hardt vær, men heldigvis for dem, er både hun og husbonden dypt uenige i dette), havna jeg utpå igjen. Hun kan melde om gode forhold i Mexico om dagen, til tross for noe manglende sol. Heldigvis er hotellet så stort at de nok ikke kommer rundt hele, de har fått velge hva slags duft de ønsker på rommet sitt (som rengjøres to ganger daglig) og de har eget walk-in closet på rommet. Alt dette for noen tusenlapper ekstra. Hun tror det koster 48000 kroner for to uker, og når alt er inkludert, er jo ikke dette noe ille. Neivel, fotballfrue. Jeg er vel egentlig enig i at 48000 ikke er noe ille når man får det sponset, men jeg tør påstå at for ganske mange av oss, så er det relativt ille. Bare så du vet det. I denne forbindelse har jeg skrevet et dikt jeg ønsker å dele.

Bakkekontakt.

Kontakt bakken.

Bakken kontakter.

Bakke.

Kontakt.

Kontakt.

Tematikken her, er komplisert og muligens vanskelig å tyde, men det dreier seg om å beholde bakkekontakten. Om å roe seg ned. Se seg litt rundt.

Men jeg kan jo ikke være så glup jeg heller. For jeg har seriøst ikke vett på å være misunnelig. Jeg ville, med hånden på hjertet, ikke byttet bort mine kaotiske, dog HYGGELIGE adventsdager med fjorten dager i en fantasiverden. Jeg synes det er helt greit at realiteten daglig slår meg i hodet, det være med en datter som nekter å sitte stille i to sekunder, et barn som glemmer at han har sluttet med bleie, en kjæreste som gjør deg irritert fordi han ga sønnen adventsgaven jeg hadde tenkt han skulle få den 23. i dag, eller strømbrudd med påfølgende kaos midt under middagslagingen. (Som i dag bestod av kulinariske pølse og lompe). For all del, send meg gjerne på hotell en natt, la meg få sove og spise, la meg samvittighetsløst bruke 10000 kroner på diverse juleantrekk, men send meg så tilbake til min hverdagslige hverdag.

Så kan jeg heller få skvisa inn litt drømming dann og vann.

 

12 kommentarer

  1. VIle ikke mistet 2 uker av adventstida til å sitte i en walk in closet i Mexico… Mulig dersom jeg hadde fått 48000 da.. Kos deg med drømmen og ha en fin kveld. Her skal det pakkes julegaver. SIden motivasjonen er på topp sitter jeg og leser alle blogger jeg finner og tenker at, hm det ville vel vært koselig for denne personen å få en liten kommentar…. Nå leses jo din daglig uansett da 🙂


    • Haha, jeg tenker en del på hva i all verden jeg skulle hatt i dette closetet! Greit jeg synes det er vanskelig å begrense meg når jeg feriepakker, men jeg har til dags dato til gode å benytte meg av klesskapene jeg finner rundt om kring.. Kofferten funker greit, lissom..


  2. Fint dikt! Må si jeg elsker blogge din, finfin underholdning i permisjonstida 🙂 det eneste problemet er jo at jeg til tider ser meg nødt til å lese innlegg hos fotballfrua også, så egentlig burde du få godt betalt for gratisreklamen 😉


    • Ja, det har du jammen rett i! Vi har jo ganske ulike interesser, frua og jeg, men hun kunne kanskje sendt meg en kulepenn..? Takk for hyggelig tilbakemelding! 🙂


  3. Og så har jeg nominert deg til årets morsomste mammablogg på foreldremanualen.. Nå vet jeg ikke helt om du karakteriserer deg som en mammablogg, men du er mamma og du er hysterisk morsom. Vil du lese mer om nomineringen kan du se på facebooksiden til bloggen min eller på foreldremanualen.no


    • Woooow, har du??!!! Nå vokste jeg flere cm her, enda jeg er høy fra før! Takk skal du ha, det var skikkelig stas! 🙂


  4. Enig med deg!! Er stadig innom fantasifruen merkelig nok, det er nok fordi det er så langt unna min hverdag som det kan komme!!! Fascinerende rett og slett egentlig, at hun har et helt soverom til walk in closet! Vel, vel…hun er vel lykkelig…men, regner med at hun kommer litt ned på jorden når hun også får barn 😉 (men, ser for meg unger som er fargekoordinerte og er sponset i alle bauger og retninger..)


    • Jeg håper veldig hun fortsetter med bloggingen når barna kommer! Blir spennende å høre hva hun tenker om gulp og babygrøt som hårkur! 🙂


  5. Nok et herlig innlegg og det kan nok hende fotballfruen bør forberede seg på et lite sjokk dersom hun planlegger barn og familie (men kanskje hun får en nanny?) Ut fra egen erfaring kan jeg forresten nevne at gulp virker supert som hårkur (og balsam og shampo også forresten), en oppfriskende duft i hverdagen. Det samme kan sies om muligheten til å bruke en «litt» tilgriset gulpeklut som hodepute… herlig å våkne opp til altså!


    • Haha, know the feeling! 🙂


  6. Hun har mange gode innlegg fra Mexico. For eksempel når hun forklarer leserne at de barna i Mexico som ser fattige ut, ikke er det. For de er rike på latter og glede og sånn. Det beste med bloggen hennes er ikke selve innlegga, men kommentarfeltet….


    • Jeg er hjertens enig!! 🙂 Og hvem trenger vel jordisk gods i 2012? Så lenge vi har humøret, mener jeg.



Legg igjen en kommentar

