h1

News around christmas

november 26, 2013

Fotballfrua har født og jeg har bestilt julekort. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være dagens viktigste nyheter.

Ja, i tillegg til Tone, da. Det var ikke sånn at hun bare møtte Markus(?) og så ble hun gravid. Hun møtte han faktisk første gang da hun var 17 år. Phu, jeg kjente at skuldrene mine sank flere centimeter da dette ble gjort kjent i landets største aviser.

Jeg begynte nemlig å lure, Tone.

Men det er ikke dårlig at julekorta er i boks, da! Og julemusikken er i bruk. Sviblene er på plass i vinduskarmen sammen med litt julelys, og svigermor har bakt den første porsjonen med kakemenn.

Da får det heller være at jeg henger fryktelig bakpå på en del andre juleemner. Alle de andre, egentlig. Jeg bør i grunn prioritere julekalender nå. Hastverk er som kjent lastverk, så i stedet for å gå i gang med innkjøp og innpakking av 48 små presanger, har jeg i år som i fjor valg lapp-varianten. Nissen kommer daglig med en lapp hvor det står hvor dagens overraskelse er å finne. Genialt, spør du meg. Jeg antar at jeg kommer til å glemme en gave eller to, men da kan jo nissen informere om at dagen vil innebære en morsom aktivitet. Besøk til besteforeldrene, for eksempel.

Jeg pleier å være i forkant når det gjelder julegaver, det er jeg på ingen måte i år. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal kjøpe til noen. Eller, kanskje til mannen. Noe jeg ønsker meg veldig selv. Det er kanskje ikke så romantisk, men du verden så praktisk. Og legger man godvilja til, så er det jo romantisk også. Two become one, på en måte. Som Spicegirls sier.

4 uker igjen.

Til julaften.

Jammen på tide at noen begynner å etterlyse ønskelista mi.

 

2 kommentarer

  1. Moro å kome inn hit og oppdage to nye innlegg! Har savna det!:) Det er så herlig befriande å vite at vi er mange som «ligg litt etter» med alle desse juleforberedelsane! Eg pleier sei at det blir jul lell, sjølv om ikkje alt er på stell.. Skattejakta i bursdagen høres morsom ut, du er kreativ og inspirerande. God adventstid til deg!:)


  2. Jeg pynter ikke til jul og jeg har ikke kjøpt en eneste gave… Jeg har begynt å tenke på at jeg burde begynne å tenke på det da! Det MÅ jo telle for noe? 😉



Legg igjen en kommentar

