h1

Det er ei stri

oktober 22, 2013

Jeg har høstet en del lovord for å klare mesterstykket det visstnok er å svi et egg. Ikke i panna, men i kjelen. Det er sånt som skjer, tenker jeg. Umulig, sier mannen. I dag kom jeg i skade for å svi spaghettien. Jeg mener bestemt at det også er sånt som skjer. Kanskje ikke den beste husmor, for disse lager , koker, vel strengt talt ikke spaghetti til middag, men for sånne under gjennomsnittet husmødre som gjerne liker å tro at de er på snittet, vel, for oss skjer det.

Poenget er uansett at det ikke er særlig godt med svidd pasta. Selv om kjøttsausen er god, hjemmelaget og fra bunnen. For det er vel fra bunnen selv om man bruker tomatpure`?

Og når jeg først er inne på opplysende spørsmål. Jeg sliter som kjent en del med teknologien. Dette, kombinert med et ønske om å skrive riktig, skaffer meg tidvis hodebry. En vennligsinnet leser forsøkte en gang å lære meg hvordan jeg skriver apostrofer riktig vei, men jeg klarer ikke å finne kommentaren. Jeg vet at streken etter pure`skal være andre veien, men det hjelper ikke noe når jeg ikke skjønner hvordan jeg får det til. Tips mottas med takk!

Ellers var det moro med høst så lenge det varte for meg også. Jeg synes det har gått lekende lett med levering av to barnehagebarn før jobb, og har i grunn ikke skjønt så mye av alle skrekkhistoriene jeg har blitt servert i forkant. Nå har jeg imidlertid forstått at det dessverre viser seg å være feil at det er mine logistikkegenskaper som er ekstremt gode.

Det er været som har vært bra.

Virkeligheten har innhentet meg. Mannen har kommet inn døra med en bærepose med våte klær og en, litt for kjepphøy, kommentar om at frøkna på halvannet ikke har fått med seg regntøy i barnehagen. Det er dumt når det regner sidelengs. Sønnen har kommet hjem med stilongs som rekker han til knærne. Som mora hadde sendt med som skift. Han vokser veldig fort, tenker jeg.  Sånne ting. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har rukket jobben med god margin, men jeg har altså kommet tidsnok. Ikke alltid sminket, relativt sjelden nydusjet, men jeg har vært på plass. Og fordi ingen andre tar av seg hatten for det, så gjør jeg det sjøl.

Og jeg jobber videre med saken.

Eller sakene,da.

Husmor og kokk og rettskriving og påkledning og logistikken og alt det der.

Og jeg puster med magen.

Tidvis,da.

10 kommentarer

  1. Godt å høre at det er flere som har det på den måten 🙂


    • Ditto!! 🙂


  2. Været har alt å si! Levere en unge i shorts når sola skinner – kakestykke!
    Levere en unge med stillongs, ullsokker, lue, votter, parkdress, cherrox (noe på barnet og noe ved siden av), mens det snør, alle snørrer og du ikke finner isskrapa – not a piece of cake…


    • Gudskjelov har jeg fått meg garasje!!


  3. All sympati, men å svi spagetti synes jeg er veldig godt gjort. Skulle gjerne hørt hvordan det går an. Eneste logiske forklaring er at du glemte vannet helt..?

    Og é fikser du med å trykke Ctrl, Alt og apostroff-knappen samtidig. Nå du da deretter trykker e, så blir den med en apostroff, du forhåndsbestiller liksom den apostroppen så det blir en overraskelse for apostroffen hvem den skal leke med….Skjønner?


    • Neida, det var i grunn bra med vann, men det var kanskje i overkant mye spaghetti?? Det var vann igjen i kjelen til og med, men hadde lagt seg en del svidd pasta på bunn.. Fort gjort! Takk for apostrofkunnskap! 🙂


  4. Alternativt trykker du AltGr og ´ og så e, så får du é. Og så heter det apostrof, med én f. ;D Glad for at du gjør en innsats for rett språk! *applaus*


    • Det har du jammen helt rett i! Takk skal du ha! éé verre er det altså ikke!! éé 🙂


  5. Héhéhé 🙂 Humrer på en litt sleip måte;) Ikke ondt ment i det hele tatt. Ble bare inspirert. Om du skulle komme til å skrive på en mac taster du den tasten som heter cmd, så apostrof-tasten før du taster e: é! Taste, taste, héhé:) (litt smågal i kveld)
    Du er forresten superflink! Du gjør så godt du kan. Mer kan man faktisk ikke gjøre!


    • 😉 Men hvis man skal skrive feks It`s,da? Hvordan kommer den andre veien da??? AHHHHHHHHHHH, denna teknologien.



Legg igjen en kommentar

