h1

Kvardag

september 9, 2013

Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg kan komme i skade for å bli i overkant høy på meg selv innimellom. Jeg tør påstå at det ikke skjer så ofte. Jeg blir oftere sliten av meg selv, for å si det sånn. I dag er jeg sliten som følge av gårsdagens topp. Mange hyggelige tilbakemeldinger, soling i glans og en slags fanside på facebook. Hva mer kan et kjendishungrig hjerte med tilbakevendende fantasier om sofaen til Thomas og Harald begjære. Fint lite.

At fansiden ble opprettet av min beste venn, hun som har kjent meg så lenge at vi egentlig lever i en slags symbiose, spilte liten rolle. Fan er fan. Og egen side er egen side.

Jeg begynte å tro litt på det i går, da. At jeg skulle bli kjendis. Husets mann ristet på hodet både to og tre ganger. I kvarteret. Samtidig som jeg fikk noen medlidende blikk og et klapp på skuldra i ny og ne.

Jeg klarte ikke la telefonen være da vi hadde lagt oss. Jeg måtte sjekke om jeg hadde fått flere fans. Problemet var at vi egentlig har blitt enige om at surfing på senga er en uting. Så jeg måtte gjøre det i smug. Det er ikke så lett når rommet er mørkt og lyset på telefonen er sterkt. Så til tross for at han lå med ryggen til, kom det først et oppgitt  -Tonjeeeee…! Den taklet jeg kjapt, -Jada,har bare glemt å sette på vekkerklokka!  3 minutter senere: -Eh..Trenger du hjelp,eller!? Hektisk telefonfikling. -Neida!Den hadde hengt seg. Funker nå! Telefon lagt ned. Noen minutter senere hører jeg at han sover. Perfekt. Jeg kjenner at jeg lurer veldig på hvordan det går med fansen. Griper lydløst telefonen. Og setter på musikk. Veldig høyt. Veldig pulsfremkallende.

Jeg har begrenset teknisk innsikt, har for kun kort tid siden gjort mine første Itunes-innkjøp. Jeg har i tillegg et handicap med å komme på gode titler når musikk skal lastes ned. Øverst på min spilleliste bestående av fem låter, troner Waterloo. Spesielt, mulig det. Trolig enda mer spesielt å bli vekket av den 5 minutter etter innsovning en søndagskveld. -TONJE!!!Eh, ja, jeg skulle bare sjekke om jeg hadde husket å skru på lyden på alarmen». Problemet nå, var at jeg fortsatt ikke hadde er ervervet meg den etterlengtede tekniske kunnskapen. Tidligere sovende samboer var ikke fra seg av begeistring for å hjelpe sin kjære med å få Waterloo til å svinne ut fra soverommet. Men han måtte jo stille opp. –Ok, nå sover vi. Greit? Stillhet. Akkurat lenge nok til at han neste sover.  –Men det er sjukt mange som har skrytt av bloggen. Det er mange som vet hvem jeg er nå. Forsiktig oppgitt åndedrag. -Fint. Jeg kjente at jeg kanskje begynte å bli litt trøtt. Og da stod alt så klart for meg. –Du? Det blir Thomas og Harald, lissom. Taushet. –Du er flink og sånn, kjære.. Men… Det gjør ikke det. Natta. Gledesdreper. På vei inn i søvnen fabulerte jeg om en morgendag med solbriller, rød leppestift og høye hæler.

Men det har vist seg å være ganske unødvendig. Helt unødvendig, faktisk.

Mine femten minutter gikk veldig fort, synes jeg.

Ble vekket klokken fem av et barn med tett neste. Lite glamour. Fikk skviset inn en dusj, dog uten bruk av balsam, da nevnte barn ikke satt særlig pris på at mor ønsket å vaske seg akkurat denne dagen. Frokosten, bestående av en yoghurt til hver og et –Nei, beklager, nå har vi ikke tid til mer mat!ble fortært i relativ høy hastighet, og at et halvt yoghurtbeger havnet på gulvet er jo for ren mandagsbonus å regne.

Resten av dagen har forløpt som en hvilken som helst dag.

Men det var close, ass.

Joda.

Ganske.

6 kommentarer

  1. Det er en mulighet, en liten mulighet for at journalister og folk flest har vært en smule opptatt med et sånt lite valg i dag og dermed glemt å vie kjendiser som deg den oppmerksomheten dere fortjener….


    • Haha, du har selvsagt HELT rett! I morgen blir det vel muligens valgresultater som prioriteres, men på ONSDAG! 😉


  2. Blir spennende fremover ass. Og jeg viker ikke fra din side. Vær du trygg. Når det regner på presten drypper det på klokker’n, ikke sant.


  3. Blir spennende fremover ass. Og jeg viker ikke fra din side. Vær du trygg. Når det regner på presten drypper det på klokker’n, ikke sant.


  4. Jeg er stolt av å kjenne en kjendis altså!
    Også vil jeg bare minne deg på at du må huske å nevne hvem som lærte deg å handle på eBay 😄..



Legg igjen en kommentar

