h1

I don`t care—

august 26, 2013

Jeg liker å tro at jeg ikke bryr meg om hva andre mener. På samme måte som jeg liker å tro at vi har et sunt, godt og variert kosthold.

Det viser seg imidlertid at begge er en sannhet med modifikasjoner.

I går glemte vi at det var søndag. Og at vi skulle spise middag. Og at man gjerne kan kombinere dette til en søndagsmiddag bestående av både grønnsaker og surkål. Til dømes. Vi endte heller opp med et kombinert middag/kveldsmåltid med det treffende navnet Pizza Grandiosa. Ja, jeg bør kanskje skamme meg. Vi hadde på ekstra ost også. Og ketchup. Men fordi jeg øver meg på å ikke bry meg så veldig om hva andre måtte mene, lot jeg ikke Grandis-skammen ta overhånd. Jeg sendte mannen i butikken, for all del, men spiste pizzaen med relativt god samvittighet.

Det ble to stykker til overs. To stykker som ble sirlig lagt i plastpose. Lunsj til mor. Mulig noen av mine rugsprøspisende kollegaer ville reagert på menyen, men det hadde jeg ikke hatt noe problem med å takle. Problemet lå snarere et annet sted. Da vi kom frem til barnehagen i dag tidlig, satt barna stille og rolig i baksetet og gomlet på hvert sitt stykke pizza Grandiosa. Mor hadde latt vesken stå åpen. Barna er like glad i mat som sitt opphav, så å fjerne pizzaen fra dem var helt utenkelig. Det samme var det å la de få sitte i bilen å spise de opp. Tiden renner som kjent fort om morgenen.

Dette er altså grunnen til at jeg leverte to små pizzaspisende barn i barnehagen tidlig en mandag morgen.

Jeg kjente at jeg bryr meg litt om hva andre sier likevel.

Og at jeg kanskje bør ta en ny runde med det kostholdsgreiene.

Hilsen Hobbyspisende husfrue med ambisjoner.

8 kommentarer

  1. Ha ha ha, jeg tror barnehageansatte har sett det meste, så….


  2. Du kan få sagt det, du:-)))))
    Jeg har akkurat servert en sunn og god suppe til familien… (etter å ha satt til livs to hveteboller, 2 stk. peanøttkubber…, tilbud, vettu…, og en japp:-)
    Så egentlig så kom du godt ut av det, ikke sant???

    Klem fra Mari


  3. Eg har fortida konstant ein relativt stor sjokolade i veska mi, jobbveska mi. Det betyr at eg kan knekke av ei stripe når behovet nærmer seg, og det gjer det, både titt og ofte. Våre born elsker Grandiosa, kan dei velja mellom grandiosa og heimelaga pizza så vinn grandis, kvar gong… Eg øver meg på å ikkje bry meg om kva andre tenker, trur og meiner om meg og mine, ikkje alltid at eg har like stor suksess med det men eg er veldig fornøyd kvar gong eg kjenner at eg genuint gir flatt fa*n i andre sine meiningar. Det er ekstremt befriande.

    Det var no meste søren med den lunsjen din da…


  4. Takk, eg trengte ein latter og eit smil no:) levande kvardagsskildringar ein godt kjenner seg att i! Og at du krydrer teksten med litt nynorsk er flott!


  5. Ja, jaaaa. Sånn kan det også gå. 😀


  6. Jepp, av og til blir lunchen på merkelig vis borte… TIpper de i barnehagen ikke tenkte så mye på det som du gjorde.. 🙂 Men noen ganger så er det vanskelig å ikke tenke på hva andre muligens tenker…


  7. Men Grandiosa har da fått «Nøkkelhull», – det er jo et kvalitetsstempel i seg selv. Sikkert sunt til frokost, – i alle fall for sjelen!
    Hjemme hos oss skjener vi avgårde på sidespor av og til hvis det er hensiktsmessig i forhold til dagens tidsskjema, matlei-perioder eller rett og slett fordi ingen orker lage «skikkelig» middag. Lettvindt-mat kan jo også være ovnsbakt-retter. Sleng alt du skal spise i en form og … vent. Kjekt! 🙂


  8. Mine elsker boksemat. Spagetti a’la capri. Det mange ikke engang vil servere til en løshund. Mat er mat, noen ganger kommer jeg i mål med mat laga fra bunnen. Andre ganger har «unga jekka en boks» før jeg kommer hjem……. og andre ganger rekker man faktisk ikke annet.

    Grandiosa til frokost, det er også helt perfekt dagen derpå sammen med en Treo.



Legg igjen en kommentar

