h1

Ikke akkurat flytsonen,men..

august 14, 2013

Joda. Om det ikke kan sies å være vel blåst, så er det i hvert fall blåst. Dag èn i vår nye verden familie med to barn i barnehage og to voksne på jobb, er bort i mot over. Og det er i grunn greit. Jeg kan jo ikke nekte for at jeg er spent på fortsettelsen. Til tross for at det gikk greit i dag. Sånn hvis man ser bort fra at sønnen ankom barnehagen med kul i panna grunnet en noe hektisk påkledningssituasjon, at middagen bestod av pølse og potetstappe på pose, pluss en snau times diskusjon om hvem som skulle rydde opp skoa som «noen» hadde kastet rundt seg i et sinne med uvisst opphav. Såpass har jeg tenkt at man må regne med.

Med panikk for å få dårlig tid, endte jeg opp med det motsatte. Svært god tid. Jeg svingte inn på parkeringsplassen tjue minutter før oppmøtetidspunkt og følte meg meget alene på parkeringsplassen. Jeg benyttet derfor anledningen til å reise hjem for å bytte sko. Jeg hadde nemlig tenkt å starte nytt arbeidsår med mitt nye image: Kvinnen i høyhæla sko. Jeg er velsignet med dårlig korttidsminne, så hel-fadesen fra bryllupet forrige helt var allerede glemt. Men jeg kom i grunn fort på det. Da gassen var i ferd med å henge seg opp, for eksempel. Eller da jeg nesten tråkka over på vei ut av bilen. Veien hjem til joggeskoa var kort. Komfort. Jeg elsker komfort.

Ellers har jeg fått en gledelig nyhet i dag. Fikk mail om at jeg er den heldige vinner av 904 millioner kroner. Det er ikke dumt, ass. Måtte bare sende en mail med diverse opplysninger om meg sjøl, så skulle det være i boks. Kanskje det blir veranda i år likevel.

I morgen har jeg fri.

Det er viktig med myk start.

2 kommentarer

  1. Mjuk start er bra:) deilig å starte året med å vere ute i god tid, dagen blir litt bedre når ein slepp stresse inn på jobben. Nyt morgondagen!


  2. Grattis med vel overstått strat. Nå gjenstår bare resten.. Går som en lek!



Legg igjen en kommentar

