h1

Hvordan får dere det til, egentlig?

august 12, 2013

Det er ikke det at jeg tror jeg har det verre enn alle andre. Jeg vet at barna mine ikke maser mer enn andre barn. Og at mannen min er en veldig alright mann.

Så da må det vel være meg det er noe galt med, da.

Vi er nesten i gang med hverdagen. I dag skulle jeg ha en slags generalprøve. Mål: To velstelte, mette barn i barnehage klokka kvart på ni. Levert av en bortimot duggfrisk mor, som hadde reist fra et hus det ville bli hyggelig å komme tilbake til.

Jeg  hadde vasket barna hjemme, men så på parkeringsplassen at ytterligere kattevask var nødvendig. Øyekroken bar ikke akkurat preg av duggfriskhet. Hipp hurra for mammatriks med finger i munn og litt for hardhendt plukking. Jaja. De var rene i tøyet. Melkeflekkene på kjolen til lillemor var så og si borte, jeg valgte å ikke lukte på dem. Barna var svært eksemplariske ved levering. Likevel. Klokka 9.45 forlot jeg barnehagen. Usminket, udusjet og usikker på om jeg hadde husket å ta på meg bh.

Jeg fatter ikke hvordan dere klarer det.

Vel hjemme ble jeg, i tillegg til en bleie, møtt av havregryn på bordet, havregryn på stolen og havregryn på gulvet. Pysjamaser lå sirlig plassert i trappa, og barnehagesekken som skulle vært i barnehagen hang pent på knaggen. Oppvaskmaskinen hadde heller ikke i dag tømt seg selv, og oppvasken som ikke var ren hadde ikke forlatt benken. Her var det bare å brette opp armene. Etter intens jobbing, var jeg ute av døra klokka 11.00. Jeg lurer på hvordan sjefen min stiller seg til at jeg kan begynne å jobbe etter lunsj en stund fremover? Antageligvis, eller garantert,  ikke særlig positiv. Hva jeg skal gjøre på onsdagens premiere, aner jeg ikke.

Resten av formiddagen skulle brukes til familiens høstforsett: Storhandling. Handling en gang i uka. Menyen ble sirlig skrevet i går og alt så ut til å gå riktig så bra. Problemet er at når jeg storhandler, så blir det til STOR handling uten at jeg helt vet det. Særlig hvis jeg legger handleturen til et kjøpesenter. På enlønningsdag.

 

image

Svært full handlevogn. Lønnsomhet tvilsomt. Og ja, jeg kjøpte også med en Sun light som fjerner lukt. Var ikke til å unngå.

Nå skal jeg ta meg en kopp te for første gang på svært lang tid. Så skal jeg legge en plan for hvordan jeg skal legge opp løpet i morra.

Det har vært gjort før, men den som gir seg har som kjent ikke mye å fare med.

Men jeg har lite tro på at jeg kommer til å være duggfrisk.

5 kommentarer

  1. Vårt barn leveres ikke helt ren i barnehage, ei heller nygredd. Men ganske rene klær. Kjøkkenbordet ser alltid bomba ut.


  2. Den som gir seg er en dritt. Det har pappan min lært meg!:)


  3. Er du sikker på at noen greier dette helt perfekt? Det tror ikke jeg;)


  4. Hæh, velstelte barn? Her er vi sjeleglade om Barnet går med på å skifte fra pysj til dagklær om morgenen. Stor kamp, hver dag. (Oki da, vi har begynt å legge henne i t-skjorter som ikke blir avslørt som pysj i bhg.) (Oki, da, dersom hun går med på å skifte fra den skitne barnehage-skjorta.) Lite klaring hos oss altså, kun med ett barn. Lykke til på onsdag!


  5. Jeg fant et herlig veggskilt som jeg har pyntet opp med hjemme:
    «Good mams have dirty owens, sticky floors and happy children».
    Elsker det. 😉



Legg igjen en kommentar

