h1

I`m back!

august 7, 2013

Hei alle dere som trodde/håpet/fryktet/ønsket at dere var kvitt meg! Langt i fra! I`m back! Jeg har vært i en lang, deilig sommerdvale. Ikke har jeg lest blogger og ikke har jeg blogget selv. Jeg har ikke tenkt på det en gang. Derfor fikk jeg litt dårlig samvittighet når jeg, etter å endelig ha kommet på passordet mitt, oppdaget at jeg har hatt trofaste besøkende hele sommeren. Takk for at dere gidder. Jeg skal prøve å gjøre meg selv verdt å vente på.

Sommeren har vært på grensa til kvalmt fantastisk. Det har rett og slett vært en drømmesommer. Egentlig har den minnet meg litt om barndommens sommer, med minner om sol, is og glade barn og voksne. Vi har ikke vært på de store utfluktene, men kost oss masse med de mindre turene. Høydepunkt er vanskelig å trekke frem. For sønnen i huset var besøket hos Kapteinen med overnatting i Abra Havn den soleklare vinneren. I can`t blame him. For et opplegg! Jeg trodde jeg var pirat selv. Seriøst. Det føltes ikke annet en helt naturlig å hilse forbipasserende med «Hiv o`Hoi». Jeg registrerte at mange foreldre lot seg rive med i større grad enn meg selv. Med ringer i øra og skjerf på hodet og lapp på øyet og sånn. Det gjorde jeg ikke. Men jeg fektet på Kongens torg. Og jublet av oppriktig fryd da Sabeltann steg ut av Den sorte dame.

Problemet nå, er at jeg er så lei kapteinen at han har begynt å irritere meg. Det er ikke sønnen. Han er, om mulig, enda mer besatt. Og han gir seg ikke med et «NEI!!» på forespørsler til mor om å stille opp som Langemann. Han insisterer på at jeg er Sabeltanns skygge selv om jeg prater om alt mulig annet. Jeg har prøvd alt: Lekt hund, nektet, sunget Justin Bieber, ignorert, stått på hodet (forsøkt,da)… Det hjelper ikke. Jeg lever fortsatt i Sabeltanns verden. Daglig. Jeg er fanget.

Jaja. Uansett har altså ferien vært fantastisk. Masse strandliv. Sosialisering. Hytteliv. Grilling. Ikke så mye som et glasskår i foten eller nærkontakt med brennmanet. Jeg har husket å smøre både meg selv, mann og barn med faktor, og har for første gang unngått hummertilværelse. Jeg har husket å ha med alt jeg skal på stranda så og si hver gang. Jeg har til og med hatt med frukt i happy-family-riktige plastbokser. Ingen har blitt dehydrert. Ingen har nektet å delta på planlagte aktiviteter. Det har på en måte gått vår vei. Vi har jo hatt noen runder i baksetet og sånn (Ja, barna har kranglet, altså. Kjære vene!), men det hører jo med i ferietid. Til tross for at vi stort sett har beveget oss på kjente steder, har mannen og jeg rukket et par diskusjoner om hva som er riktig vei. Med bebreidelser i etterkant. Alt etter boka.

Om jeg har blitt brun og lekker? Jeg har blitt mer dyrisk, på en måte. Ser ut som en tiger. Har ikke ligget flatt, for å si det sånn. Blir en del hvite striper av sånt. Begynner i pannen. Fortsetter rundt øynene. Et område på halsen har sett lite sol. Fra halsen og ned til låra er det et interessant mønster. Baksiden er mer jevn hvit. Samme det. Dyrisk is the new tanned. Vil jeg anta.

Også har jeg mottatt TO sms`er fra treningssenteret. Om at det er en stund siden de har sett meg der. Og at jeg skal ta kontakt hvis det er noe de kan hjelpe meg med. Lurer på om de kan dra hjem til folk, dra de bort fra grillen og frakte de på trening?

Jaja. Høsten kan vær fin. Sier Åge.

Og jeg.

6 kommentarer

  1. Velkommen tilbake! Høres ut som du har hatt en kvalmt fantastisk sommer, ja. Det fortjente du vel!? Det tigermønsteret hørtes forresten kjent ut. Jeg har med meg en hel veske med solkremer når jeg skal stekes. Det trengs faktor 30 der, 20 der osv. Leggene er som vanlig fortsatt hvite….eller JEG ser jo at de har blitt en anelse mer hudfarga, men for alle andre oppfattes de som hvite. Samma det.


  2. 🙂


  3. Hyggelig å ha deg tilbake igjen!! Gleder meg til å følge deg utover høsten! Nyt de siste dagene med ferie før det braker løs til uka! Klem karianne


    • Det samme til deg, Karianne! Ble dårlig med verandafest på oss i sommer, men vi satser på høsten! Klem


  4. Skiller eller ei, har du sett syklistene eller? DE har rare skiller, de…. Du ser sikkert innmari bra ut. Nå husker jeg ikke i farta alderen på dine barn, men vi har også hatt den beste ferien med barn. Noensinne.

    De kan svømme. De kan aktivisere seg selv. Jeg kan steke meg i sola OG høre på musikk. Satan, ikke engang Clooney kan lure meg til en ny unge. Vi har hatt to fantastiske uker i Spania, og jeg kan med hånda på hjerte si: jeg gleder meg til neste år!


    • Haha, Clooney.. Herlig!! 🙂 Høres ut som en fantastisk ferie! Småtrolla mine har sørga for at mor ikke har fått sola ryggen, men til gjengjeld legger de seg tidlig! 😉 Ikke det at det hjelper på ryggsoling, men det er godt for rygghviling. Og vin.



Legg igjen en kommentar

