h1

Blues om morran

mars 25, 2013

God morgen, godt folk! God morgen til dere som har stått opp med feil bein, som har hatt det for travelt til å dusje, eller har sendt ungene i barnehagen uten klær til å være ute i! God morgen til dere som har blitt holdt våkne av nabobikkja eller omgangssyke i natt! God morgen til dere med lite samarbeidsvillig hår, nyvunnet kvise på nesa og dårlig morgenånde! En riktig god morgen ønskes dere som angrer bittert på at dere ikke spiste frokost og derfor har forsynt dere grovt av kakefatet på personalrommet, dere som har fått passet påskrevet av enda mer morragretne unger og dere som enda sliter med angst etter helgens utagering!

DETTE BLIR EN FIN DAG!

(Og joda, god morgen til alle dere skjønne og fine og kjære og vakre og alt det der og. For all del. Jeg tror bare ikke dere trenger det like mye som oss andre. Hvis du skjønner).

Selv inngår jeg i flere av nevnte tilstander, muligens særlig den med feil bein. Men til mitt spede forsvar, så var det morgen 5.30. Det er tidlig. Det er enda tidligere når man på facebook kan se at fire venner allerede er i gang med å prise dagen og sola som alt er oppe. Jeg priser intet på denne ukristelige tiden. Med unntak av vår nyinnkjøpte kaffemaskin. Muligens.

Jeg rakk å sette på en klesvask før frokost. Da jeg var ferdig med det, møtte dette meg på kjøkkenet

image

Knekkebrød avgir en del smuler. Særlig når ettåringen har smakt på samtlige. Fint, for da rakk jeg å støvsuge også. Jeg nynnet ikke på Morning has broken, for å si det sånn.

Har jeg nevnt at det muligens blir ok å jobbe igjen også?

Nå har klokken uansett passert ni, og alt går med ett så meget bedre. Vreden har jeg herved skrevet av meg, dusjen har jeg fortsatt ikke rukket, men jeg innehar tross alt en god og funksjonell deodorant.

Blir en bra dag i dag.

Enjoy!

 

 

3 kommentarer

  1. Kjenner til den😜


  2. Det kan ikke bare bli bedre, men nesten. 😉

    Her er det kontor inne og sol ute.


  3. Synes denne er fin å «nynne på» når ungene slår seg vrang og man føler alt går på tverke 😉

    Ønsker deg og dine en fin og koselig påske med masse søvn, mye godis (bortsett fra det du allerede har tyvspist ;-p) og snille unger 😀

    Påskeklem fra Marita (ny følger av bloggen din)

    HVERDAG
    by Louis Jacoby

    Når en morragretten unge
    slår seg vrang og rekker tunge
    og nekter å ta klær og støvler på.
    Når melkeglasset veltes
    og geitostmaten eltes
    mellom fingre som er klønete og små.

    Refr.
    Så husk at denne dag må du ta vare på,
    den forsvinner mellom fingra dine nå.
    En gang vil du savne slitet,
    da er det for sent å vite
    det er du som gjør din dag og tinning grå.

    Resten kan du høre her: http://www.youtube.com/watch?v=a6qw78jPL_g



Legg igjen en kommentar

