h1

Omforlades

mars 21, 2013

Jeg har gjort det.

Jeg har åpnet påskeegget. Til barna. Jeg har forsynt meg. I smug. Før påske. Før de vet hva påskeegg er. Fordi bestemor hadde lagt igjen to etter ukas besøk. Som de skulle få kose deg med i påska. Det skal de fortsatt gjøre, men det blir i en amputert utgave.

Jeg kan ikke annet enn beklage. Når det kommer til godteri, viser viljestyrke seg å være et fremmedord for meg.

Jeg overså også mitt løfte til meg selv om å holde meg unna de syyyykt gode påskeeggene i lilla eggekartong i år. Klok av skade. Ikke fordi jeg var redd for å forspise meg på dem, det har jeg vondt for å tro at går an, men fordi jeg vet at jeg kommer til å bli hekta.

Troll i ord. Før palmesøndag og påskestart.

Sorry,da.

Hilsen bitte-litt angrende synder.

Men ikke verre enn at jeg tar meg en liten sjokoladeknupp før jeg går og legger meg.

De får så mye annet likevel de ungene,så.

6 kommentarer

  1. Hehe.. nå kan du sove, for da synder du iallfall ikke!


  2. Ha ha ha. Jeg har faktisk intet mindre enn tre påskeegg liggende urørt på jobben. Jeg har med vilje ikke tatt de med hjem, det er jo på kvelden fysen kommer og viljestyrken daler. Men tipper de blir med hjem fra kontoret i morra, ja. Da er det jo påske, sant? 🙂


  3. Ja det er ikke lett. Lurer og ofte på hvor den viljestyrken er henne.
    Min ligger ikke i å holde seg unna sjokolade i hvertfall.
    Men det er bare påske en gang i året, er det ikke så det heter. hehe.
    Ha en herlig palmehelg 🙂


  4. Jeg husker da jeg satt og fylte påskeeggene til mine fire søte. Åpnet pose etter pose med smågodt, delte på fire og var like lykkelig hver gang innholdet viste seg å ikke være delelig med antall egg…


  5. Det er jo bra å skåne barna fra for mye søtsaker. Er det ikke?


  6. Helt på sin plass! Noe må du belønnes med også 😉 du ordner sikkert mye kos i heimen så det skulle bare mangle. Kos deg videre 🙂



Legg igjen en kommentar

