h1

Gammel og grå

mars 16, 2013

Jeg er ikke ung og lovende lenger. Jeg er ikke det. Ved nærmere ettertanke, er jeg ingen av delene. Verken ung eller lovende. Enkelte ganger er det vanskelig å tro. Da er jeg så ung at det ikke er til å tro. Som når jeg med sjokk og vantro ser på min 6 år eldre samboer og gisper at -Hææ?? Har du ikke hørt den sangen der? Seriøøøøst? Eller når jeg ringer hjem til foreldrene mine for å spørre om ikke de kan fikse et nytt søppelstativ til oss. Noen ganger kan jeg få sjokk av å tenke på ansvaret jeg har skaffet meg i form av våre to barn. Jeg er jo bare jentungen sjøl.

Men så blir jeg minna på at jeg er jo ikke det. Og denne påminneren kommer stadig oftere. Gjerne i form av at jeg ikke skjønner ting. At jeg blir litt sånn– Å ja, sånn som ungdommene liker? (UTEN å prøve parodiere Nils-Gunnar Lie. SÅ gammel er jeg ikke). Og selvom jeg fortsatt liker å tro at jeg er impulsiv og uredd, så er jeg jo ikke det i det hele tatt. Selvom jeg i dag, 16.3.2012, har tatt steget ut i Instagram-verdenen.

Men jeg skjønner ikke hva Instagram er!!! Eller, jeg skjønner jo at det er et program hvor man deler bilder. Men hvorfor det, lissom? Kan man ikke det på facebook,da? Jeg antar at jeg gjør en del blemmer. Slik jeg gjorde da jeg starta opp med facebook. Med falskt navn. Snakk om å misforstå konseptet. Og å være nervøs for den digitale verden. Jeg fikk ikke så mange venner,da. For å si det sånn.Men nå, 6 år senere, er jeg en facebookracer. Og da må det selvsagt komme noe nytt. (Jada, jeg vet at ikke Instagram er nytt. Men likevel). Jeg lurer på om det er noen kjøreregler jeg burde vite om. Hvem er det egentlig naturlig å følge? Og hvorfor? For å se bilder? Jeg har lagt til de kjendisene jeg har kommet over, pluss noen venner og noen jeg synes virker kule. Så da er greia at jeg får se bilder av hva de spiser når de er på restaurant og sånt,da? Og hvor mange som liker de bildene? Jeg skjønner ikke. Og hva tenker folk når jeg legger de til? Tenker de at det er greit, eller tenker de at hvem er hun eller tenker de at hvorfor legger hun til meg? Selv er jeg ikke så veldig populær. Jeg har 5 følgere. Og jeg tror at det muligens er brudd på regel nummer 1: Man skal ha flere følgere enn folk man følger selv. Det ser i hvert fall sånn ut.

Jeg er jo anonym på Instagram også jeg,da. Selvom jeg hører rykter om at husfrua er i ferd med å bli avslørt. Det velger jeg å ikke forholde meg til. Teknologiangsten er fortsatt levende til stede.

Jaja. Jeg skal ha for at jeg prøver å følge med,da. Joda. Jeg skal det.

Men når jeg først er inne på gamlis-takter, så lurer jeg på en ting til. Dette med CD-plater. Det er jo ikke akkurat i vinden for tiden. Jeg har montert cd-hylla vår i dag. Og sirlig fylt den med ymse musikk. YMSE. Som for eksempel Yabba Dabba Dance. Har folk egentlig CD-hyller lenger? Hva skal man i sannhet gjøre med alle disse cdene som aldri blir brukt? Det er jo for gæli å kaste dem? Men de forskjønner ikke akkurat rommet. Er det ikke litt harry, egentlig?

Kanskje jeg bare kan ta et bilde av det. Å legge det på Instagram.

Så kan jeg høre hva de 5 følgerene mine synes.

8 kommentarer

  1. Jeg kjenner følelsen. Jeg forstår heller ikke greia med instagram, Jeg har mer enn nok å sette meg inni alle blogginnstillingene som ny blogger. De «unge» vil vel bare fnyse og lurer på hvor gammel jeg egentlig er 😉


  2. Her om dagen gikk det opp for meg at jeg ikke lengre kan bli barnestjerne, barnegeni, proff håndballspiller eller skisskyter. Eller tidenes yngste minister. Ikke at jeg har drømt om det heller, men det er noe med det. Lzm, som jeg fremdeles tror er et populærord som kidsa bruker.
    Jadda.


  3. Ah, velkommen etter på Instagram! Jeg begynte for leeeenge siden! I går, faktisk! Har gått lenge og lurt på hva vitsen er, men så kom jeg på at jeg ønsker å promotere yrket mitt der. Vise bilder fra yrkeslivet ettersom ingen vet hva yrket mitt går ut på. Så jeg er en instagrammatiker (?) med en misjon, så å si. Og foreløbig har jeg like mange følgere som jeg følger. To av hver. 🙂


  4. Forsto heller alldeles ikke poenget med Instagram da jeg begynte. Meeeeen, man blir litt hekta. Velkommen etter!!


  5. Man skal ikke skjønne alt.
    Instagram er bare en liten del av «alt» …

    Konsentrer deg om de viktige tingene i livet 🙂


    • Haha, jeg skjønner lite av både viktige og uviktige ting. Men jaggu er det mye jeg skjønner og! 😉


  6. Digger bildet ditt på instagram! Sykt kult med de uglene!
    Jeg holdt meg lenge unna ig, men så ble jeg også hekta. Det er lett å bli for hekta der – legge ut litt mer enn man egentlig burde…Men ig er kjekt, synes jeg. Lettvint å like andres bilder, hyggelig å følge med på folk:)


    • Jeg og liker uglene!! Det gjør ikke barnet som bor på rommet. Men han kommer til å gjøre det. Jeg jobber med saken. Hardt.



Legg igjen en kommentar

