h1

Studentgleder

mars 13, 2013

På nett, på nett, jeg er på nett! Tv har jeg også! MED signaler! Kjære sofa, du skjønner vel ingenting etter fravær av min relativt tunge bakende, men nå er jeg tilbake! TV`n har jeg ikke savna, men internett synes jeg har vært skikkelig kjipt å mangle. Men nå….!

Fikk mail av en venninne i går. Som ga meg gåsehud, latterkrampe og frysninger. Hun hadde vært oppe til muntlig eksamen. Relativt hektisk kvinnemenneske dette også, så hun hadde snakket i overkant ivrig og uoverveid. Da hun skulle forlate rommet, middels fornøyd og sjokkert over egen oppførsel, hadde noen sølt vann på golvet. Så hun tryna, like godt. Noe så sinnsykt også. På vei ut fra muntlig eksamen. Det er ikke så kult. Og i steden for å reise seg opp og smile så søtt som en nytryna kvinne kan, så satte hun like godt i å le. En desperat latter, som hørtes ut som en gris med dødsangst.  Åh, her er jeg ekstremt god på empati, asså. Jeg kjenner magen vrir seg og kinnene koker. Litt sånn livet- passerer- i-revy-følelse.

Kom i den forbindelse også på en annen venninne. Som på lærerskolen ble så glad for karakteren hun fikk på muntlig, at hun hoppet opp på sensor. Som en ape. Med bena godt plassert rundt hoftene hans. Og så går det opp for henne hva hun gjør. Mens hun henger der. Hopper forsiktig ned, nikker takk og går stille mot døra. Hvor hun snur seg og vinker.

Jeg elsker at sånt skjer med folk. Fordi det kunne skjedd med meg. I hvert fall det med tryninga. Jeg har litt angst for å bli løftet, så jeg tror ikke jeg kunne hoppet opp på noen. Da frykten for at de ville falle bakover under min vekt ville vært større enn gleden over en god karakter.

Men likevel.

Og jeg har vært oppe til muntlig jeg også.

Men det får bli en annen gang.

2 kommentarer

  1. Huff, nå minnet du meg på den gangen jeg var oppe i muntlig pedagogikkeksamen, hvor temaet forsvarlig var didaktikk. Jeg kom inn og var nervøs som bare det. Jeg satt meg ved siden av stolen…. Eller det vil si, jeg forsøkte å sette meg…..


    • Hahaha!! GJORDE du det?? Bomma på stolen?? Helt på gulvet, lissom?? Jeg dævver..



Legg igjen en kommentar

