h1

Blodtrykk og sånt.

mars 7, 2013

Når min kjære samboer i morgen setter nesa mot IKEA for tredje gang slik at vi kan få ferdig det …….. etterlengtede garderobeskapet, vel, da påberoper jeg meg retten til å bli irritert. Særlig fordi IKEA ikke kan lastes for at skapet enda ikke er en realitet. Samboer er av en annen oppfatning enn at det er irritasjon som er løsningen. Sikkert en sunnere og mer riktig en, men who cares. Man kan da ikke kontrollere følelser. Han mener i hvert fall at irritasjon er unødvendig. Gidder ikke bruke en kalori på det. Han er litt sånn «gjort er gjort» mens jeg er mer på «hvordan kunne du gjøre det??!»

Og i et hus uten tv, nett og med en mann som jobber i kveld, så blir det rom for litt ettertanke. I dag har jeg tenkt på at det er ufattelig mye som irriterer meg. Jeg har gått gjennom dagen. Som begynte i natt. Jeg måtte på do. Fryktelig irriterende. Jeg har unger til å avbryte søvnen min. Samarbeid da, kropp. Vel fremme på badet, ser jeg at «noen» har brukt opp dorullen uten å henge opp ny. Puls.

Tilbake i senga, høres mer eller mindre sjarmerende snork fra sidemannen. Ære være dere som synes snorking er mer sjarmerende, at det er trygt å høre at noen er der. Jeg, for min del, klarer meg lenge med muligheten til å strekke ut en hånd for  å få bekreftet at den som skal være der, ligger der.

Jeg tenkte jeg skulle fremstå som pen i tøyet i dag, ikledde meg et skjerf. Som satte seg bom fast i glidelåsen på jakka. Til slutt ble jeg så irritert at jeg dro hull i skjerfet. Før jeg løp ut døra, skulle jeg pusse tenner. Lite tannkrem igjen. Fikk pressa ut en pen mengde uten å bli nevneverdig irritert, men tannkremen datt av tannbørsten og forsvant i vasken…

Ute i bilen, begynte bensinlampa å lyse etter to sekunder. Irritert igjen.

Egentlig merker jeg at jeg blir irritert av å skrive om og være irritert. Så jeg bør slutte med det. Her jeg sitter og blogger på telefonen, med stavekontroll som lever sitt eget irriterende liv. Samt manglende kontroll med skriftyper og den slags. Kanskje jeg bare får ta meg en kaffe i steden.

Men da får jeg vel ikke sove.

DET er irriterende, det.

4 kommentarer

  1. Er ganske irretert selv akuratt nå, så for meg var det litt befriende å lese om andre som er irretert. håper turen til Ikae i morgen gåd bra og at din kjære kommer hjem med alt dere trenger.
    Ønsker deg ei ritkig så god og produktiv helg i nytt hus. 🙂


  2. Ha ha ha, godt at din irritasjon og gode formidlingsevne kan underholde andre da i det minste.


  3. Manglende doruller og tannkrem som forsvinner ned i vasken, er kjente irritasjonsmomenter for meg også.

    Cecilie


  4. Haha .. fantastisk! Å våkne på natta fordi man må på do ER irriterende. Og en snorkende mann ved siden av seg er jo bare drepens.



Legg igjen en kommentar

