h1

Jeg. Forretningskvinnen.

mars 5, 2013

Kjære Ingvar Kamprad.

En av verdens mest fremgangsrike forretningsmenn. Det er jammen ikke dårlig. Det er vel tvilsomt at du ønsker å benytte deg av en rådgiver hvis eneste forretningserfaring må sies å være intens basarvirksomhet i barndommen. I tillegg har du etter hva jeg har forstått overlatt roret til dine sønner. Men du kunne kanskje videreformidle det jeg har på hjertet? På forhånd takk.

IKEA er et særdeles godt konsept. Det skal du ha. Jeg har dog noen innspill til forbedringer. For det første,Ingvar. Sørg for å ha varene folk(les:jeg) kommer for å kjøpe på lager. Ikke gå tom. Bare fyll på. La «folk» slippe å bryte sammen over hyllene for manglende stoltrekk. Og apropos sammenbrudd. Jeg kan garantere at et trivselsfremmede tiltak som fruktservering ville økt omsetningen. «Folk» med stabilt blodsukker handler mer. De orker å snu for å hente ytterligere en handlevogn.

Handlevogn. Kjære Ingvar, det må da i 2013 være mulig å utvikle en handlevogn som er enklere å manøvrere? Slik at «folk» slipper å miste ting til stadighet, sågar knuse de, eller rive med seg alt som står plassert ved et hjørne?

Min beste ide, er å opprette en relaxavdeling. Med aldersgrense, gode stoler og forfriskninger. Det understrekes at det her er snakk om en stillesone, blottet for diskusjoner som bærer preg av å være påtatt vennligstilte for å unngå for mye oppmerksomhet. Avdelingen er også et ypperlig fristed når livsledsager har ment litt for mye litt for lenge.

Jeg bønnfaller deg, Ingvar. Gjør ditt ytterste for å utvikle en alarm som uler høyt og skjærende dersom man har glemt noe. Hvis «folk» for eksempel har kjøpt seg et stort garderobeskap. Og oppdager ved montering at hyllene mangler.

Så lurer jeg på alle disse menneskene. Hvor kommer de fra? Og hvorfor er de alltid der? Jeg lurte på om du kunne lage et tellesystem direkte linket opp mot websiden deres, slik at «folk» kan følge med når det kan være lurt å dra. Eventuelt kan du åpne flere butikker. Det minste du kan gjøre, er å åpne flere kasser.

Jeg ønsker å forby pene,velstelte og opplagte mennesker på IKEA. De med høye heler især. Forbudet gjelder også nyforelska par som konsekvent titulerer hverandre med kjære. Jeg ber også om at matserveringen utenfor kassene kan gjøres mer sjarmerende. Slik at «folk» slipper å møte gamle flammer med fire pizzastykker i hendene. Og slik at de unngår å uoppfordret begynne opplyse flammen om at de ikke skal spise alle selv, men at de blir solgt i menyer på to og to og blablabla.

Og vær så snill. La det falle et bur i hodet på menn som påkaller seg sin kjæres oppmerksomhet ved å plystre. Fra andre siden av møbelavdelingen. Etter tre timers intens shopping. Slik at «folk» ukontrollert slipper å informere resten av kjøpesenteret om at de ikke er ei bikkje.

Jeg bare tenker høyt jeg, Ingvar. Ikke vær redd for å ta kontakt hvis du trenger flere tips. Send en mail eller noe.

Du kan stole på meg.

Jeg elsker sjappa di, jeg.

7 kommentarer

  1. For noen fantastiske forslag! Og det der med plystring på sin kjære: Hvem i all verden driver med sånt noe?! Ja til bur i taket.

    Fordi jeg liker bloggen din så godt og synes tekstene skal bli lest av mange flere har jeg en blog award til deg:
    http://lammelaartanker.wordpress.com/2013/03/04/blog-awards-eller-bloggelsk/


    • Ah, så utrolig stas!! Nå ble jeg både stolt og glad, tusen takk:-)


  2. Haha! Skriver under på den!;)


  3. Ha ha, det er så sant, så sant. Ikea er vel det eneste stedet jeg syns er ekstremt slitsomt å dra til pga alle menneskene, handlevognene og liknende, men likevel vender tilbake dit hele tiden.


  4. Ååå kjenner at lysten til å dra innom IKEA øker i takt med at jeg leser dine herlige forslag til forbedringer… har brukt noen av nattens våkne timer med å fundere på om det er mulig å bare sende noen andre innom for jeg skal jo tross alt ha bare en ting.. og det finnes visst de som synes det er koselig på IKEA!?!?


  5. Hehe, ja det er nok mange ting som kunne forbedret en Ikeatur til en flott opplevelse for alle. Ungene har jo sitt sted. I tillegg er det kaffe for de som liker den slags mat. Jo pizzaen ved utgangen er ikke så værst. Billig er den ihvertfall.
    Det går vel ann å prøve sengene og hvilestolene som står rundt omkring? Så får en hvilt seg litt tenker jeg.
    Lykke til med resten av flyttesjauen 🙂


  6. Hehe:) Du skriver så fengende at det er en fryd å lese:)



Legg igjen en kommentar

