h1

Ansvarlighet og sånn.

februar 27, 2013

Det hender mannen tar seg tid  til å lese sin kjæres blogg. Som i går. Etterfulgt av et -Når du først skulle fortelle om den dåpskjolefadesen, så kunne du jo nevnt at han ble vist frem til menigheten med lua bak-frem også. Det har han rett i. Det kom nemlig litt brått på meg at de fire barna som var døpt skulle samles ved døpefonten til slutt. For at menigheten skulle se og ønske dem velkommen. Javel. Jeg synes lua var litt liten, så den hadde jeg tatt av. Og måtte følgelig ta den på igjen. Fort.

Slik gikk det til at vår sønn ble ønsket velkommen av kirken i vrang dåpskjole og uknytt lue bak-frem.

Dagens dårlig-mamma-moment er utilgivelig, men lykken stod den kjekke bi. Har vært mye å tenke på i dag, så da er det, og jeg, enda mer hektisk enn vanlig. Etter at sønnen var hentet i barnehagen, stoppet jeg i butikken. Han tok ansvar for å se etter lillesøster så lenge. (Han er tross alt 3 år). Jeg kom tilbake i bilen (PS. Skulle bare kjøpe èn ting, asså. Tok ikke helgehandelen. Og låste bilen. Så det er egentlig ikke dette som er bad-mother-momentet. Selvom jeg ser at det ikke ser så fint ut på trykk). Uansett. Startet den opp, og ser i speilet en underlig skygge. Hvorpå sønnen utbryter –Mamma! Lillesøster tippet ut av setet sitt! Og det hadde hun gjort. Det hjelper ikke å sitte i sete når ikke beltet er på. Hun var veldig blid,da. Der hun lå godt innpakket med panna mellom setene. Og jeg, jeg burde grått over egen uansvarlighet, men jeg lo. For det gikk jo bra. Og det var jo komisk. Og jeg lover at jeg skal gjøre mitt beste for at det ikke skjer igjen.

image

Når jeg i tillegg oppdaget at jeg hadde parkert bak denne doningen.. Vel, da lo jeg litt til.

Jeg er enkel.

Fryktelig enkel.

2 kommentarer

  1. Ja ja, han ble døpt da, ikke verst bare det 😉

    Jeg glemte, EN gang, å feste eldste jenta. Hva jeg tenkte på da, aner jeg ikke, men det har ikke skjedd siden ihvertfall. Og det gikk heldigvis bra 🙂


  2. Nå fikk jeg meg en fantastisk god latter!! Takk! Jeg er spesialist på å danne bilder inni hodet og dette bare SÅ jeg så tydelig for meg!! 🙂 Og dåpskjolehistorien er bare helt suveren!!



Legg igjen en kommentar

