h1

Tyggegummikongen Boppel

februar 25, 2013

Jada, jeg gispa høyt da jeg så at Aksel og Tone er historie. Og bestemte meg for at jeg ikke skulle blogge om det no matter what.

I steden kan jeg informere om dagens dårlig-mamma-moment.

Den lille frøkna har høy feber stakkar, og er derfor ganske sutrete og slapp. Mammas fang er egentlig det eneste stedet hun ønsker å være. Slitsomt og koselig på en gang. I et våkent øyeblikk, fatter hun interesse for tyggisen min. Så tuller vi litt med den. Jeg smeller og blåser bobler, hun ler, stemningen er god. Så skjer det noe på TV som mor finner mer interessant. Mor ser opp, slafser i seg tyggisen, og kjenner at konsistensen er vesentlig forandret. Et veldig langt 10-dels sekund er det helt stille. Så skriker hun. Høyt og hjerteskjærende. Det var FINGEREN hennes. Ikke tyggisen. Jeg bet min febersyke ett-åring i fingeren.

Resten av kvelden gikk med til å spise is.

Og alle var enige om at det var en fin dag.

12 kommentarer

  1. Noen ganger er det jo sånn at man bare må skrike ut i bloggen sin og ting som opptar en i hverdagen, og dette bruddet er jo noe av det største som har skjedd i landet vårt i nyere tid. Blir sikkert landesorg, og så har jo Dorthe Skappel noe å snakke om i de neste seksten episodene sine.

    Selv har jeg vurdert om jeg skal skrive noen ord om denne triste rosabloggeren Julia Nyland (20) som griner i VG fordi kemneren har besøkt henne og gjort sine krav etter at hun har drevet hor på internett, men på den annen side så fortjener hun egentlig ingen flere tastetrykk.

    Hei og ha det! 🙂


  2. Ha ha ha, hoi hoi jeg klarer å le selv om jeg er i sjokk over Tone/Aksel-nyheten.


    • Aldri så galt..! 🙂


  3. Ai ai, stakkars begge to!!! Isen ble spist for å døyve samvittigheten regner jeg med?

    Men du, det kommer til å gå helt fint 🙂


  4. Men må vel legge til at hvis det ble hull i fingeren, er det lurt med en stivkrampesprøyte.


    • Hehe.. Uff a meg.. Definitivt is for samvittighet! 🙂 Ble ikke hull, men likevel!! 😉


  5. Auda! Det er ikke lov å spise barn. Bare så det er sagt. Forøvrig sørger nok hele landet over kjærestebruddet. Jeg for min del visste ikke at de var et par en gang. Vet hvem HAN er, men – hvem er HUN?


  6. Hahaaaa 🙂 du skriver så beskrivende og med en fantastisk humor!


  7. uff da! håper isen gjorde susen for dere begge!… jeg må jo bare kommentere igjen, siden du nok en gang har brukt en tittel på innlegget som bringer meg tilbake til barndommen! Hørte MASSE på den plata (LP ja!) og har faktisk et videoklipp av meg et sted da jeg som 8-10 åring sitter og tygger tyggis og synger på den sangen..! jepps – tenkte du ville vite det! 😉 blogglesingen min har vært litt laber i det siste, men jeg leser fortsatt! hilsen «hadde samme tysklærer-dama»


    • Hei! Koselig å høre fra deg,da! Jeg har lurt på om du fortsatt er her! 😉 Koselig at du er!



Legg igjen en kommentar

