h1

I do. Or don`t.

februar 21, 2013

Hvis du er allergisk mot romantisk kliss, bør du styre unna dette. Hvis du blir kvalm av roseblader i trappen, 150 tente lys, romantisk musikk og hjerteformetkonfekt, er ikke dette innlegget noe for deg.

For her skal jeg si romantikken blomstrer. Følgende gjengis totalt blottet for tillatelse fra samboer, men det fortjener han.

Etter fire år som samboere, tenkte vi at en samboeravtale kanskje var på sin plass. Vi har jo tenkt på det en stund, men teori og praksis er ikke alltid nært beslektet her i heimen. I dag var kvelden hvor det store skulle skje. Jeg surfet litt på nettet og leste høyt for en midt-på-treet-interessert mann. Han løftet blikket da jeg sa at –Jøss, jeg visste ikke at mor hadde foreldreansvaret hvis ikke annet var meldt til folkeregisteret når man bare er samboere? Overrasket blikk fra mannen. Jeg synes jeg er kjempemorsom og fortsetter: -Heh, så kjipt for deg hvis jeg tar med meg barna og stikker,da! Han ser ikke ut til å sette kommentaren på min ti-på-topp-morsomheter-liste. Merkelig nok. Så gjesper han. Ser litt på TV mens han sier

Vi får vel bare ta å gifte oss,da.

He??

Jeg kjenner at øyenbryna forsvinner opp i hodebunnen.

-Eh.. Var DET et frieri?? Eller vent litt, det var det IKKE!! Jeg NEKTER at det var et frieri!

Så ler han. Så ler jeg. Litt. Også er vi ferdige med den saken.

Men vi har fortsatt  ikke skrevet samboerkonrakt.

To be continued.

5 kommentarer

  1. Ja ja – etter 19 år kom vi til en slags konklusjon om det samme. Det var totalt uromantisk. Men dagen, den store dag ble helt fantastisk og romantisk. Jeg elsker å planlegge bryllup så bare be om hjelp.


    • Hehe, herlig! Men det er altså IKKE konkludert med bryllup!! Han får jaggu spørre som han mener det!:)


  2. Haha!! Her påstår mannen at følgende sitat var et frieri: «Hva skal vi ønske oss til bryllupet da? Vi har jo kjøkkenmaskin.» Sagt for over et år siden. Neste trekk er visst mitt, påstår han.


  3. Ja kanskje du skal ta han på ordet å begynne å planlegge bryllup?
    Håper kveldsstellet gikk litt bedre i kveld. Ikke bare bare alltid nei.
    Den eldste må nok mange ganger «klare seg selv» litt mer enn en syns er greit selv. Men tror de takler det ganske bra. Virker ikke som min eldste har fått noen varige skader av det, hehe.
    Ønsker deg ei romantisk og harmonisk helg 🙂


  4. Liker!!! Det var iallefall en tankevekker!! Her er det bare å vente i spenning! Og om han leser dette: bryllup er skikkelig kult!!!!!!



Legg igjen en kommentar

