h1

Amour

februar 14, 2013

Jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde valgt å følge fotballfruas råd om å ønske mannen velkommen hjem kun ikledd en øl i hver hånd. I anledning den O Store Valentinedagen. Det eneste jeg vet, med 100 prosent sikkerhet, er at det ikke ville ført til noen som helst form for romantikk. Så sant man ikke synes det er romantisk å le så man nesten dør. Før man kler på seg igjen. Det er mye mulig jeg er både gammel, satt og treig, men jeg blir helt svimmel av tanken på å lukke opp døra naken med en øl i hånda. Lurer på hva ungene hadde sagt også, forresten. Og de i barnehagen, når sønnen i morgen kunne fortalt at vi hadde hatt nakenfest i heimen. Nei, dette var et tips som definitivt ikke er noe for meg. Heldigvis har hun flere. Frua, altså.

Frokost på sengen. Funker ikke. Mannen er oppe før hanen galer, og ingen av oss er spesielt sjarmerende eller sultne på denne tiden av døgnet.

Forslaget om 3 retter til middag, ble byttet ut med laks og poteter. Laget på 20 minutter. Kjærleiksdag eller ikke, skulle vi ha fisk denne uka, måtte det bli i dag. Så da ble det sånn. Litt romantisk kan vi jo si det er da. For jeg liker jo egentlig ikke fisk, mens mannen elsker det. Så jeg ofra meg i min endeløse kjærlighet til han. Happy valentine, dear.

Man skal visst også få romantikk til å blomstre hvis mannen får bestemme kveldens antrekk. Det skal jeg jammen teste ut etterpå. Han kommer til å bli stressa, for han har svært dårlig oversikt over hva jeg innehar av klær. Jeg tipper han ville sagt -Eh.. Den blå kjolen? Fordi jeg har snakket så mye om at –Det er jammen godt jeg fikk den blå kjolen av naboen, ellers hadde jeg jo ikke hatt noooooe fint å ha på meg i det siste.

Nei. Her har feiringen bestått i at jeg sendte en kjærlighetserklæring på sms. Uten å få svar, men likevel. Det funka uansett, for han kom hjem med en veldig pen rosebukett. Med hvite roser. Jeg har søkt opp blomsterspråket og sett at hvite roser betyr du er himmelsk. Jeg er ganske sikker på at dette var et bevisst valg. (Selvsagt var det ikke det, men likevel). I min søken etter blomsterspråket, ble jeg forresten opplyst om følgende:

1.En mann må aldri gi en yngre kvinne en potteplante

2. Det er strengt forbudt å gi en kvinne mer enn 25 blomster på hennes fødselsdag

3. Hvis antall roser er oddetall, betyr det at han elsker deg.

Jeg fikk 10.

Jaja.

Peace and love, everybody.

Love, love, love.

 

6 kommentarer

  1. Du får meg alltid til å smile eller le. Nøyer meg med smilet nå, så du ikke misforstår!

    Nyt kvelden, eller gubben..!


    • Hehe! Så hyggelig! Og jeg synes det er hyggelig å bli ledd av også, jeg! 😉


  2. He he, morsomt 🙂


  3. Har ikke de som jobber i blomsterbutikk litt ansvar for å holde menn fra å gi blomster i partall, gule roser og nelliker?


  4. Hehe! Så fin blogg du har! Fant deg i dag, og slang deg rett inn på bloglovin;)

    Jeg kan forresten forsikre om at å la toåringen pakke inn en sjokolade og gi den til pappaen før middag, var en nesten like smart som nakenfeiring! For det ble jo lite grining og mye middagsspising av det, liksom…
    God helg!


    • Så koselig! Og nå fant jo jeg deg også! 🙂 Veldig bra!



Legg igjen en kommentar

