h1

I love russ, part 2

februar 13, 2013

Selvom jeg ikke kjenner de fleste av leserene mine, (kan jeg si det? Leserene mine? Er det skrytete, lissom? At jeg indikerer et slags eierforhold?Uansett:) så vet jeg at det ikke er mange grinebitere av dere. Men jeg vet jo at dere på lik linje som meg kjenner til typen, og har i kveld følgende oppfordring:

Sørg for å stoppe kjeften på de som snakker stygt om ungdommen!!

For ungdom er bra folk. Kanskje de beste.

I kveld har jeg vært på russerevy igjen. Og jeg er så imponert. Jeg blir så stolt og rørt og glad av å se på disse 18-åringene som, om de ikke eier verden, i hvert fall eier scena. Flere av dem har jeg fått være læreren til. Jeg merker at jeg klapper meg sjøl litt på skuldra og sier at –Du har gjort noe riktig du også, vettu. Å la ungene få trening i å opptre er seriøst lurt. Det blir russestjerner av sånt.

Og i kveld var det mange stjerner. Flinke, engasjerte, høflige og blide stjerner. Som tar seg tid til å klemme en gammel lærer, ja, til og med komme bort i pausen å spørre hva hun synes. Og jeg spør om fremtidsplaner, og de svarer. Og jeg imponeres. Og gledes.

Fy flate. Så mye bra folk samla på en scene. Det er ikke hverdagskost, asså.

Ikke kødd med ungdommen.

Selvom det ser teit ut når de sitter på taket på russebilen. Og at det er sjukt irriterende med bassen fra russebilene.

Det er bare sånn pakka russetid er.

Ikke last dem. Snakk med dem.

Og smil til dem.

Du får ikke finger’n tilbake.

2 kommentarer

  1. Jeg har enda ikke vært på russerevy, men her i distriktet har 10.kl ei uke der de øver inn en musikal og fremfører det på fredagen.
    Kjempeflinke elever. Og jeg sitter ofte med tårer i øynene.
    Har hatt en del av disse elevene i barnehage for «lenge» siden.
    Så jeg tørr ikke ta på meg æren for at de nå står der å synger/danser som «proffe» hehe. Men flott er det å se hva de kan klare å prestere.
    Blir skikkelig imponert.
    Ønsker deg en god valentinsdag 🙂


    • Å jo, ta det til deg! Du kan helt klart være med å dele æren, i barnehagen legges grunnlaget! Uff ja, jeg og tørker tårer til den store gullmedalje.De er så små, men har blitt så store..På en måte.
      God valentine til deg også! 🙂



Legg igjen en kommentar

