h1

Blåmandag på en tirsdag

februar 12, 2013

Jeg er jo helt klart en person som slår et slag for hverdagen. Hverdager er bra greier. Men dagene mellom unntakstilstander og hverdager, er ikke særlig medgjørlige. I dag var altså en sånn dag. Hvor hele gjengen våkner hulter til bulter i en litt for liten seng, far med vond rygg etter skitesting, mor med kink i nakken etter en natt tilbragt med hodet halvveis på utsiden av sengen, barn som ikke ser ut til å sette pris på mors ofring av nattesøvn og en felles utilfredshet med at det enda er en god stund til klokka slår seks.

Første del av dagen gjør det klart og tydelig at vi ikke er særlig enige i dag. Vi er ikke enige om hva vi skal ha på oss. Hva vi skal spise til frokost. Når vi skal reise i barnehagen. Vi er sågar uenige om hvorvidt det er snø ute. (3-åringen hadde veldig lyst til å ha med seg en tråbil i barnehagen i dag). Vi kjefter og smeller litt, men er venner og vel forlikte når barnehagelevering gjennomføres. Kyss, klapp og klem. Småsvett mor. Som må ha sett veldig underlig ut. Da jeg kom hjem og tok av meg jakken, falt nemlig kleshengeren ut. Kleshengeren. Hvordan kan man unngå å merke at det henger en kleshenger i nakken? Jeg får trøste meg med at jeg sikkert ble pauseunderholdning. I dag også.

I kveld har jeg tøysetrena litt. Mener ikke å være til forkleinelse for rytmiske, aktive mennesker, men meg på zumba.. Gir nok begrenset treningsutbytte. Ikke bare er jeg lite grasiøs og stiv som en stokk, jeg blir også pinlig berørt av både eget og andres forsøk på romperist. Instruktøren sier hele tiden at -Slipp dere løs, det er ingen som ser på dere! Alle har nok med seg selv! Jeg må bare informere om at dette ikke gjelder for alle. Jeg burde absolutt hatt nok med meg selv, men jeg har ikke iver og konsentrasjon nok til å stenge resten av verden ute. I dag har jeg fokusert på hvor mange pyntede ører som florerer på et treningssenter. Juveler av alle salg, store og små. Jeg la spesielt merke til noen «diamant»belagte kreasjoner på størrelse med en vanlig gullmedalje. Må da være tungt? Og har man valgt å ta de på for å se bra ut på trening, eller har man glemt å ta de av? Tenk så mange flere kalorier jeg kunne brent hvis jeg brukte energien min riktig.

Men det er sikkert bedre enn å sitte hjemme i sofaen med punchrullene sine.

Også er det en legitim anledning for å komme seg ut på litt egentid.

Aldri så galt.

 

5 kommentarer

  1. Flott lesing!


  2. Hehe, ja da ga du meg en god latter i dag også.
    håper du får en litt bedre start på onsdagen 🙂


  3. Kleshenger i nakken går fint. Anbefaler at dere ikke går til anskaffelse av stumtjener. Det blir så kjelkete når man går inn og ut av dører… Herlig lesning, ler høyt og hjertelig her! God aften ønskes!


  4. De ble sikkert imponert over dine rette skuldre. 🙂
    Ha en deilig midtuke!


  5. Hehehe.. herlig lesing! 🙂



Legg igjen en kommentar

