h1

Familiesøndag my way

februar 10, 2013

1. Har du bakt fastelavensboller med barna dine i dag?

2. Har du gått på ski i dag?

3. Har du fått frokost på senga med poetisk tilbehør i dag?

4. Fikk du med deg gullene på direkten?

5. Har du fulgt opp avtalen du har laget med deg selv om å slutte spise når du er mett?

Hvis du svarer nei på tre av disse, har du ikke mye å skryte av. Svarer du nei på alle, er du med i gjengen min. Jeg kan for øvrig svare ja på disse:

1. Har du følt deg ekstremt utilpass på en skihytte omgitt av langrennsentusiaster? Selv ikledd påståtte rompeløfterolabukser med tights under? ( Ungene har fått med alt de trenger. Da får det heller gå at jeg har glemt det meste).

2. Har du ført en lengre samtale med en dansk vaktmester uten å skjønne hva dere snakker om? Og til slutt blitt så usikker at du har tatt deg en banan og prøvd å se intelligent ut?

3.Har du ikledd deg høye heler og konkludert med at du ville sett både mer edru og sofistikert ut om du hadde gått for ski?

4. Har du gitt ett-åringen din dessert til middag for å skaffe deg selv matro? ( Jeg prøvde med middag først!! Og jeg var seriøst sulten).

5. Har du utnyttet mannens manglende planlegging av morsdag til din fordel? Feks ved å sette det er jo morsdag-øynene i han hver gang en bleie skal skiftes eller en nese skal tørkes?

Ikke mye facebookmat her, ser jeg.

Jammen godt jeg har blitt blogger.

For alle er, kors på halsen, enige om at det har vært en fin dag.

One comment

  1. Fantastisk lesing! 🙂
    Jeg kan nok svare nei på alle de første spørsmålene dine, og ja på et par av de andre …



Legg igjen en kommentar

