h1

It`s ok

februar 7, 2013

Jeg er nok ganske dramatisk anlagt, men da jeg våknet i dag, trodde jeg at jeg hadde blitt alvorlig syk.  Jeg var nemlig overbevist om at jeg ikke var i besittelse av noen som helst form for tatovering. Derfor ble jeg nervøs da leggen min så ut som dette:

image

Jeg var muligens trøtt, som man gjerne er når man slepes opp av sengen klokka seks, men jeg trodde altså litt lenger enn et øyeblikk at jeg hadde en tatovering uten at jeg husket at jeg hadde tatt den. Etter et nærmere studie, så jeg at det både stod 19995,- og Skeidar på den. I tillegg var det en liten papirbit klistra på. Fra reklameavisen til nevnte Skeidar. Som lå på stuebordet godt dynket i vann fra et veltet glass. Og jeg hadde hatt beina på bordet. Billig tattovering,da. Jeg ble uansett mest glad for at hukommelsen ikke var svekket. (Og ja, det er strikkmerke etter pysjbukse. Det er kaldt for tiden. Og det er strikkmerke fordi jeg sikkert har litt vann i kroppen, ikke fordi den er for liten).

Ellers har jeg hatt en hyggelig kveldsstund med en 3-åring som ikke tåler å sove på dagen, men som har gjort det i dag likevel. Han blir ikke sur, tvert i mot, han blir veldig våken og omgjengelig. Så i kveld har han insistert på at vi har hatt voksentid, med kaffe og gode greier. Trivelig det, men kanskje på tide å bli trøtt snart? Jeg har uansett avslørt en slags livsløgn for han i dag. Han har nemlig ikke helt skjønt dette med salami. Frem til i dag, altså hele hans liv, har han trodd at det heter salaDI. Når jeg har spurt om han vil ha salami eller leverpostei, har han gjerne svart saladi. Jeg har i grunn tenkt at det har vært ganske søtt, så jeg har ikke sagt noe på det. Men da han ba om saladi på knekkebrødet i dag, sa jeg forsiktig at det var hans salami også. Så etter en lengre tenkepause og konsentrert diskusjon, er han veldig fornøyd med at han i kveld kan si at -Det er jo litt salami også, mamma.

Og føle seg som verdens heldigste.

3 kommentarer

  1. Jeg leeeeer!!! Fin tatovering! Vis den til skeidar-kanskje du får en sofa…???


  2. En gang hadde jeg mareritt om at jeg skulle tatovere meg. Det skulle bli en stor tatovering midt på magen. Det gjorde så vondt at jeg gikk før den ble ferdig. Og så glad jeg ble da jeg våknet, og kjente på magen, og fant ut at det ikke var noen tatovering der!


  3. Salami bare MÅ man ha. Og «løvesesei».. Eller leverpostei som det også kalles.



Legg igjen en kommentar

