h1

Skal vi vedde?

februar 3, 2013

Jeg lurer på om det går an å ha bendelorm uten å være tynn. Jeg er sulten hele tida.  Livets små og store mysterium.

Også lurer jeg på dette «Skal-vi»-syndromet.

Jeg har sett litt på Skal vi danse. Uten at det har gitt meg så mye. Det kan skyldes mine manglede ferdigheter i selskapsdans. Jeg har ikke gått på danseskolen, en gang. Hatt en uke med folkedans i Voss, (det er sant!!), men det er også alt. Vet for øvrig ikke forskjell på polka og halling. Uansett: Jeg skjønner ikke helt greia. Det som har gjort størst inntrykk på meg gjennom hele Skal vi danse – historien, er ikke Esben Esther Pirelli Benestad i selskapskjoledans, men Hallvard Flatland som ryktes å ha brukt en formue på å stemme på seg selv. Veldig pinlig å bli ferska i noe sånt, vil jeg tro. (Selvom jeg garantert hadde stemt på meg selv hvis jeg hadde vært med på en eller annen konkurranse. Jeg var en sånn 11-åring som spurte læreren om man kunne stemme på seg selv til elevrådet. Men jeg hadde nok gitt meg på 10 sms`er. 20,da. I motsetning til Hallvard).

Så kom dette Skal vi danse på isen-greiene. Det er vel ingen som husker noe mer enn fallet til Dorthe? Så vidt meg bekjent ble det heller ingen suksess, ble vel med den ene gangen.

Men Skal vi stupe ?! Jeg har ikke noe forhold til stuping, utover barndomsminner med intens øving fra brygga. Synes det ser kjempeskummelt ut å slenge seg rundt fra 10 meter`n og er absolutt full av respekt for de som gjør det. Men som TV-underholdning synes jeg det er veldig spesielt. Jeg merker jeg blir utilpass av å se programleder Sara gi Snekker-Otto i badebukse en lykke til-klem. Jeg blir i det hele tatt ganske ukonsentrert av de badebuksene. Mulig det sier mest om meg.

Jeg tror det hadde vært en forretningsidè å lage et program som het Skal vi vedde. Det hadde jeg sett på. Hvis jeg kunne sette sammen mennesker som skulle være med. Samt bestemme hva de skulle vedde om. Og hva de skulle vedde. Nå er det i ferd med å bli en helt genial idè i hodet mitt. Så genial at jeg ikke kan utdype mer.

Plagiatfrykt.

 

One comment

  1. God tekst.
    Jeg orker ikke se på disse programmene, men innrømmer at jeg finner det merkverdig at man er så kåt på å se «kjendiser» drite seg ut at man må grave helt ned til statister i såpeoperaer og en som har deltatt i en eller annen lokal konkurranse i en liten idrett.
    Glad jeg har et stort kanalspekter 🙂



Legg igjen en kommentar

