h1

Og denne dagen ble god

februar 2, 2013

For en dag! For en fin dag! Stor stas for mor, far og sønn og få en dag just the three of us. Og lillesøster har storkost seg med full oppmerksomhet fra besteforeldrene. Vinn-vinn.

Litt klabb og babb før parkering i hovedstaden blir det alltid, men vil forholdt oss alle relativt rolig. Jeg klarte ikke la være å nevne at vi passerte Yaya`s for 4. gang, men det var i hvert fall nesten det eneste. Jeg er ikke stor fan av å ikke vite hvor vi skal. Samboer på sin side, synes det er fabelaktig, og sa med alvor og selvfølgelighet da vi hadde parkert at -Jeg kunne seriøst tenkt meg å kjøre taxi i Oslo.

Javel. Fritt for å kjøre gratis. (Det burde alle andre også gjøre. Uten å utbodere dette ytterligere).

Sabeltann leverte. 3-åringen satt bom stille med store øyne under hele forestillingen. Terje Formoe vet hva han driver med. Og han driver godt. Det tok drøyt 40 minutter ut i forestillingen før Sabeltann entret scena. Forestillingen varte i 75. I teorien ganske hårreisende, men han slipper unna med det. Det funka i praksis.

Selvsagt finner jeg noe å irritere meg over. Min evne til å stenge verden ute er ikke god, så jeg kan ikke unngå å få med meg foreldre som ikke ber ungene sine sette seg ned slik at de bak også får se. Ei heller de som prøver å tvinge et barn som tydeligvis ikke er interessert i det som skjer på scena, til å bli det. For ikke å snakke om de som hele tiden sjekker mobilen.

Også irriterer jeg meg over Janne Formoe.

Og det skyldes ren og pur misunnelse. Jeg tror jeg vil være Janne Formoe. I hvert fall i en uke eller sånn. Ikke bare er hun pen og dyktig, hun er dattera til Kaptein Sabeltann. Hvilket betyr at hun får sin helt egen rolle i forestillingen. En rolle som ikke finnes i Sabeltanneventyrene. Selvom hun er ganske flink, så har jo rollen blitt til for at hun ville være med. Ellers hadde Pinky fått den, lissom. Han er tross alt egentlig med.

JEG vil være med.

Jaja. Det er jeg jo ikke.

Den gode nyheten er at jeg kan være med så mye jeg bare orker her hjemme. Det er kun kapteinrollen som er besatt, ellers kan jeg som regel velge på øverste hylle.

Og nå er det Hver gang vi møtes. Som gammel blodfan av CC Cowboys, ligger det an til at også kvelden blir strålende.

Men Janne Formoe.. Bare ÈN dag,da.

En forestilling og en premierefest.

Og en kjole.

 

2 kommentarer

  1. Haha! Jeg er forstegenerasjons-sabeltann fan. Vi snakker tiiiiidlig nittitallet. Da var det bare laget en forestilling og ca 6 karakterer var med i historien. Janne, eller Sunniva, var mitt store forbilde. Jeg kan fortsatt alle sangene utenatt. Det kommer sikkert godt med naar jeg en gang faar barn 🙂


    • Garantert! Og du kommer til å gå lei! 😉 Men ikke for det, jeg fikk like mye gåsehud da Sabeltann entret scena som da jeg så Les Miserables—-



Legg igjen en kommentar

