h1

Sjørøvermat

februar 1, 2013

I dag har jeg kvalifisert til husfrue på ekte, syns jeg. Jeg har laget lasagne. Fra bunnen av. Bortsett fra svidd ostesaus (og ødelagt kjele, IGJEN), gikk det overraskende bra. Tidkrevende og rotfremkallende til tusen, men likevel. Det fulgte jo ikke med noen pakke hvor det stod noe sånt som Legg kjøttsaus, ostesaus og lasagneplater lagvis. Start og avslutt med kjøttsaus. Så jeg startet og avsluttet med lasagneplater. Nå skjønner jeg i hvert fall hvorfor man ikke skal gjøre det.

Var uansett stolt av resultatet, og ble noget lang i ansiktet da den vanligvis matglade og takknemlige sønnen utbrøt –Er det der mat? da maten ble satt på bordet. Jeg svarte, som sant var, at ja, det er mat. Han slo seg vel til ro med det, men fikk siste ordet ved å si at –Men det ligner ikke på noe man kan spise.

Neivel.

Nå er det bare å lade opp til morgendagen. En stor dag for familien, med Sabeltannshow i Christiania.

Det verste er at jeg gleder meg nesten like mye som husets egen kaptein.

Hiv o hoi!

3 kommentarer

  1. Hjemmelaget lasagne er godt!
    Og du lærer jammen meg raskt.

    I morgen blir det vel ekte sjørøverkost, hva nå det er.


  2. Jeg er sikker på at lasagneresultatet blir bedre neste gang. Øvelse gjør mester! Nå er jeg spent på å få høre hva sjørøvermat er. God helg!

    Cecilie


  3. He he og huff. Men ikke la deg vippe av pinnen. Sjøllaga lasagne er husmorpoeng til tusen. Ikke gi deg, kjøp ny kjele.



Legg igjen en kommentar

