h1

Sofa og shampo

januar 18, 2013

Mesteparten av denne fredags ettermiddagen har gått med på å leke hest som skal til tannlegen. Jeg sier ikke at jeg lengter tilbake, absolutt ikke, men det er i slike stunder jeg tar meg i å tenke på en tid hvor fredag var synonymt med handling. Hvor de viktigste ingrediensene var vin og godteri. Grandis til middag. Så ligge på sofaen å se Friends på TV, etterfulgt av en time i drømmeland. Og så begynte dagen. Med kvelden.

Jaja. Nå er jeg i hvert fall plassert på sofaen igjen, og det er nok ikke så lenge til drømmeland kaller. Forskjellen er at nå slutter dagen her. Den gode nyheten er jo at man tross alt får mer ut av dagene, selvom kveldene blir kortere og mer forutsigbare.

Ellers har mini og jeg kosa oss på kafè i dag. Hadde aldri trodd at det skulle være så mye selskap i en så liten kropp. (Og hun er jo perfekt som et slags cover. Jeg elsker å høre på folk som skravler når jeg er på kafè. Hvis jeg er der alene, er sjansen stor for å bli oppdaga. For jeg klarer ikke la være å bli engasjert i det folk snakker om. Ofte irritert. Hever stadig på øyenbryna. Men jeg vil jo ikke bli tatt for å lytte. Jeg klarer å bite meg i tunga når jeg er nær ved å be folk gjenta hva de akkurat sa. Så vidt. Uansett, med lillemor ved min side, kan jeg vise henne hvor stor jeg er ved å løfte hendene over hodet 100 ganger, samtidig som jeg hører hva naboen snakker om).

Til alt hell, investerte jeg i en DYR shampo i dag. Men den ble billigere likevel, for jeg kjøpte en sånn kjempestor flaske. Derfor stod gleden i taket på badet i dag. Da jeg bare måtte legge et ord på Wordfeud. Som jeg tenkte på litt. Og i en slags slow motion hørte jeg fra dusjen sønnen stolt informere om at -Jeg bare smører meg litt jeg, mamma. Optimist eller ikke, kunne ikke falle meg inn å kalle flaska halvfull. Den er halvtom , kan du si.

Moralen er: Ikke sett flasker med pumpe i dusjer hvor det frekventerer barn.

God helg!

2 kommentarer

  1. Haha 🙂 Du er mosom du Husfrue 🙂 God helg !


    • 😀 God helg til deg også!!



Legg igjen en kommentar

