h1

Make me up

januar 12, 2013

Jeg vet fint lite om hva som skjer ute blant folk etter klokken 18. For da er jeg stort sett hjemme. Men i dag. I dag skal jeg ut. Klokken er såvidt passert tolv, og jeg er ferdig kledd og sminket. Fordi jeg måtte passe på mens frøkna sov og gutta i huset var ute og vaska bilen. Jeg har ikledd meg paljettgenseren jeg fikk av venninna mi til jul, fulgt alle sminketips jeg har fått, ja, sågår satt opp håret. (Kun ved hjelp av hårnåler, men likevel).

Og apropos sminke. Jeg synes jo det er et artig konsept og har alltid vært litt interessert i det. De siste årene har jeg vært fornøyd de dagene jeg har fått på meg litt mascara og litt pudder, men egentlig liker jeg å gjøre litt mer ut av det. Men det får da være grenser!! I dag bestemte jeg meg altså for å følge oppskriften jeg fikk da jeg ganske ufrivillig ble sminket på et kjøpesenter.
Sjekk her:
image

Her ser dere 6 ulike produkter. Og dette er bare til huden. Seriøst. Gjør vanlige folk dette hver dag? Da må man sette av en time,da? Når står dere opp? Jaja. Ferdig sminket skred jeg ned trappa. Jeg valgte å nynne på en brudemasj for å påkalle meg oppmerksomhet, samt gi en mental forberedelse på at nå var jeg fin. Funket  ikke. Mannen kikka opp, ga meg et forsiktig- jada, jeg skal sikkert fri en dag bare jeg får tid og lyst-smil, ellers intet. Ikke noe. Nada. Et kvarter senere sitter jeg med sønnen på fanget. Han ser lenge på meg. Jeg merker at forventningene mine stiger. Han, skjønner dere. Den lille, oppvakte kroppen der, han ser at mamma er fin i dag. Så sier han: –Mamma? Har du sår i panna di? Akkurat. Så mye for et seks-trinns skjule skavanker og gjøre huden plettfri-prosjekt. Jaja. Jeg skal uansett ha for innsatsen.

Og det blir sikkert kult i kveld.

Jeg skal ikke på byen, akkurat,da. Ikke ut, lissom. Jeg skal på, eh, russerevy. Barna jeg hadde ansvar for på skolen fra de var 8 til 12 år, har blitt avgangselever. Hjelpes meg. Gleder meg selvsagt veldig til å se gamle kjente, men jeg får jo litt hetta av å tenke på at mine gamle elever nå faktisk har blitt voksne. I hvert fall i egne øyne.

Lurer på hvor lenge sånn sminke sitter.

6 kommentarer

  1. Lykke til med make-upen, det blir vel sotede øyne, tenker jeg. Det er ikke lenge siden jeg var Mysenruss. Og så ser jeg på fb at noen av mine medruss har barn som er med i russerevyen nå…


  2. Jeg syns du burde ta dette litt mer seriøst. Hvis du ikke ser alvoret med å ta seg bra ut og ikke minst arrangere fotoshoot hver gang du kler på deg og sminker deg og velger sko og sånne ting, så bør du seriøst vurdere å skaffe deg en au-pair.
    Seriøst?
    Spesielt når det kommer fra meg 🙂

    Ha en fin kveld!


    • Haha, du har så rett! Sparer til aupair, det skal gå rimelig kjapt.;-)


  3. Tenker nok du skjønner hvor mye tid som er gått når du kommer hjem natt *ondskapsfull latter*


  4. Høres kjempekoselig ut, og de fikk jo flott omtale også!


    • Det var virkelig flott! Gleder meg til neste gang!!



Legg igjen en kommentar

