h1

My ass, ass.

januar 10, 2013

Jada. jeg vet at jeg er heldig og alt det der. Og selvsagt er jeg glad for det. Men dette er i grunn ikke et innlegg om takknemlighet.

Man slipper å bli arbeidsledig på hjemmebane som mor. Og det er i og for seg en god ting det, men det hadde jo ikke vært krise med en time eller to i total kjedsomhet heller. I dag har jeg vasket kjøkkengulvet fire ganger. Og det er på ingen måte fordi jeg har støv på hjernen, jeg lever godt med mine hybelkaniner, jeg. Det var helt nødvendig. Første gulvvask var en sånn ordinær på tide vask. Så skulle jeg sette fra meg et glass på benken. Problemet var at benken allerede var full, så da gikk glasset i mitt flisbekledde kjøkkengulv. Jeg synes ikke fliser på kjøkkenet er så genialt, jeg. Type tusen knas. Jaja, enda full av pågangsmot. Neste årsak til gulvvask var den mest kritiske, men omhandler et tema jeg av hensyn til mine omgivelser ikke skal gå nøye innpå. Jeg hadde tatt av bleia til lillefrøkna, og forhandlet meg frem til at storebror skulle hente ny. Forhandlingen tok litt for lang tid. Punktum. Denne gang var det påkrevd med salmiakk. Humøret ikke helt på topp, men still going strong. Oppdaget så at søpla var full, tok ut posen og satte den i gangen. Kom inn på kjøkkenet igjen, og så at den elendige posen hadde lekket ekkel guffe på hele kjøkkengulvet. Vask nummer fire var dermed et faktum. Da er ikke livet er herlig det første jeg tenker. Da tenker jeg heller på menneskene som synes det er slitsomt å sove på hotell. Og det like ufattelig for meg som mine punsjruller antakeligvis er for dem. Jeg vet at folk har 7-8 unger de er alene med og alt det der, det finnes folk som ikke har vært for seg selv på sikkert 20 år, men man er seg selv nærmest. Og nå er det fakta meg over ett år siden jeg har sovet en hel natt. ETT ÅR??!! Uten å få en sjukt etterlengtet søvn. HVORDAN I SVARTE ##!!! KAN DET VÆRE SLITSOMT Å SOVE PÅ HOTELL??!!

Jaja. So ist das leben. Og du har heldigvis valgt det selv, som min mor så oppmuntrende sier.

Som dere vet, blir jeg ofte inspirert av fotballfrua. Men i dag holdt det på å gå for langt. Ikke nok med at jeg tok i bruk ukas middagstips fra den kanten. For øvrig veldig godt, tre-åringen brukte ordet nydelig om retten, noe som ikke er dagligdags ved middagsbordet for tiden. Jeg supplerte riktignok med ris, men likevel. Neida, jeg lot meg inspirere av hennes innlegg som het  relaxed in my baroque jeans. Jeg kjøpte meg jo noen svindyre jeans her om dagen. Jeg vet ikke om de kan kalles baroque jeans, da dette er utenfor min begrepsforståelse, men det er i hvert fall jeans. Som jeg ble lurt til å kjøpe primært fordi de ville gi rompa et naturlig løft. Jepp. Dette løftet funker i grunn dårlig. Og det tenkte jeg at jeg burde dele. For om rompa ikke akkurat ser løftet ut, så ser den jammen relaxed ut i de buksene der. Og da tenkte jeg at det hadde vært veldig morsomt med en avstemning mellom fotballfrua og meg; Hvem har den mest relaxede bakende? Så i det min kjære kommer inn på badet, finner han meg i underlig positur foran speilet. (Han er nemlig ikke så glad i å ha photoshoots med meg, i motsetning til fruas mann). – Eh.. Hva ER det du gjør nå? -Nei, jeg bare tok et bilde av rompa mi som jeg tenkte jeg skulle poste på bloggen. Underlig stillhet og store øyne. -Ja, vil du se på det? Forsiktig nikk. -Hæhæ, er ikke det morsomt,da? Se hvordan buksa henger,da! Jeg kan legge ut det,vel? -NEI. Overrasket mine. –Ikke? Og han har selvfølgelig helt rett. Min tidvis manglende impulskontroll var i ferd med å sende hengerompa mi ut tilgjengelig for hele verden. Er ikke sikkert jeg hadde vært like lykkelig for det alle mine dager.

Men jeg hadde blitt skikkelig overraska hvis jeg ikke hadde vunnet den avstemningen.

For jeg har blivit lurad. Så det holder.

9 kommentarer

  1. Ha ha ha, søren at mannen kom akkurat da og hindra deg i å poste det bildet.

    Samtidig som jeg flirer godt så blir jeg litt irritert på deg for nå må jeg jo inn og sjekke noen innlegg hos hu andre frua, hu med med samarbeidsvillig fotografektefelle, og jeg har jo egentlig ikke lyst til å være et klikk på hennes statistikk……Hmmfpp.


  2. Vær så snill og post det bildet, da..;)


    • Jeg kan garantere at det bildet ikke eksisterer mer!


  3. Den mannen din skulle hatt seg en ørefik. Han burde tenkt på oss og slått til med en elegant løgn om hvor fantastisk den rumpa di ser ut slik at du glad og lykkelig postet bildet.. Du hadde garantert fått en drøss med rosende kommentarer!!
    Såååå fiiiin!!
    Sannsynligvis har du ei heidundrende flott rumpe også så han hadde ikke trengt å lyve en gang.


    • Hahaha, ja, sover jeg ikke godt nå, så vet ikke jeg:)))


  4. Dette hørtes ut som en slitsom dag 🙂
    Håper du fikk en god nattaklem av småtrollene, de bryr seg nok ikke om hvordan rumpa di ser ut, enten den er fantastisk eller ei! 😉


    • De er veldig greie sånn;-) og i dag er det fredag!!!:-D God helg!


  5. Lukter godt på kjøkkenet ditt i dag da 😉 Eller salmiakk… Liker plastglass jeg, da slipper man i hvert fall glassbiter overalt.

    God Helg 🙂



Legg igjen en kommentar

