h1

Oh no, oh no not me

januar 3, 2013

Jeg tenkte faktisk vi skulle ha fisk til middag i dag. Jeg dro til og med ens ærend til butikken for å anskaffe delikatessen. Kjøpte den, satte meg i bilen, Tenkte på hva jeg skulle lage av vidunderet. Som jeg ikke er så veldig begeistra for. Jeg valgte å ta frem fisken i håp om å få inspirasjon. Mulig det var et spesielt skue med meg, fisken og et sovende barn stuet inn i en bil, men det får så være. Poenget er at mens jeg satt og studerte fisken, oppdaget jeg at den hadde gått ut på dato. 27.12.12. Så da tok jeg det som et tegn, gikk inn i butikken, fikk pengene tilbake og dro hjem. Og lagde en kyllingrett jeg fant opp der og da. Som var både god og grønnsaksfylt. Eneste skåret i gleden, var at jeg klarte å svi risen. Sånn skikkelig svi. Men husfruen vet jo råd i en sådan stund, så litt spagetti kombinert med pastaskruer gjorde nytten. Det er vanskelig for meg å forstå hvordan jeg får noen år siden klarte meg på lavkarbo-kjøret. Jeg elsker karbohydrater.

Ellers glemte jeg å nevne et godt uttrykk som dukket opp på nyhetene i går og som jeg derfor vil ta inn i mitt vokabular. Jeg husker selvsagt ikke hva saken dreide seg om, jeg er jo hjemmeværende med begrenset kapasitet, men det var snakk om å lære seg noe nytt. Tror kanskje det var noe personnummer-greier. I hvert fall, jeg likte godt mannen som ble spurt om hva han syntes om dette. Han valgte å karakterisere vår tid som pinkodehælvettetiden. Et flott uttrykk som fortjener oppmerksomhet. Og dessuten er det jo akkurat det det er. Pinkodehælvette. Med kort meg her og kort meg der. Og koder som skal byttes for å unngå identitestyveri og det som verre er. Kanskje det er det vi blir kalt i fremtiden. Pinkodehælvettegenerasjonen.

Til slutt i dag må jeg bare gjøre bruk av store bokstaver. Det er sånn på wordpress at man kan se søkeord som folk har skrevet og dermed blitt henvist til bloggen din. Jeg lever med at noen i dag har googla Pensjonisten takker for seg og kommet inn på min side. Det samme med den som ville lese om hår som vokser ujevnt. MEN!! FØLGENDE GA MEG PUSTEBESVÆR: ER HUSFRUE GRAVID? Faktisk såpass med pustebesvær at jeg er fristet, på samme måte som jeg høylytt og ukontrellert gjorde i en hotellresepsjon da Ricky Lake gjenforente en familie som hadde valgt å forlate hverandre fordi de var nær ved å drepe hverandre, men som nå angret og lovet evig og kjærlig troskap, til å uttrykke meg på følgende måte: OH MY GOOOOOOOOOOOOD.

Så hvis det er meg som er kjernen i dette søket, kan jeg med glede og sikkerhet avkrefte dette.

Som min farmor ville ha sagt: Jeg tror døm er ruske, jeg.

6 kommentarer

  1. De må ha blanda husfrue med fotballfrue.


    • Potato, potahto.


  2. Kjempe fin blogg du har;)


    • Så hyggelig at du synes det! 🙂


      • Bare hyggelig;)


  3. hehehe 🙂 dagens latter!



Legg igjen en kommentar

