h1

Money, money, money

januar 2, 2013

Jeg var heldig og fikk litt penger til jul. Mannen sier de brenner i lomma mi. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er ikke det at jeg bruke de opp umiddelbart, poenger er at jeg har opparbeidet meg erfaring som tilsier at det er lurt. For å unngå at de blir brukt på bleier, melk og brød. Og dessuten er det salg nå.

Nå kunne jeg hatt en gjettekonkurranse på hva jeg har valgt å investere i. Jeg kunne fristet med en første premie på, la meg si, 10000 kroner. Som jeg ikke har, men som jeg nok ikke hadde blitt skyldig noen heller. Jeg har nemlig kjøpt meg en komplisert (?) kjøkkenmaskin. Hva jeg skal med den? Tja. Bake og sånn, vel? Enhver tobarnsmor som nærmer seg middelaldrende (skrekk og gru) må vel ha en Kenwood? Nå er jeg i hvert fall i posisjon til å si at jeg syns det. Ellers gikk pengene med til servise (halv pris på Skeidar) og bukse egnet for basing i snøen. I`m a crazy maddafakka.

Julen ble ryddet ut før frokost i går, et prosjekt jeg kjenner meg meget tilfreds med. Nå er det bare et par svibler igjen som vitner om høytiden vi har vært inne i. Pluss en 3-åring uten rutiner. Mannen og jeg prøver i skrivende stund på skift å true han til å sove. Foreløpig leder junior med god margin, men denne skal han ikke få. Jeg kjenner at ferie/permisjonsmodus har gjort oss meget bedagelig anlagt. Jeg blir nemlig stressa av å tenke på at vi må være ute av huset før klokken 10 i morgen. Kanskje på tide med hverdag?

Shoppingen gikk bra i dag, sånn bortsett fra en tilbakevennende glidelåstabbe. Disse buksene med glidelås bak, asså. Den knappen øverst er litt slitsom å få igjen. Særlig hvis en overivrig baby henger i leggen din. Da er det lett å tenke at jeg tar den knappen etterpå. Og da har det lett for at etterpå blir litt i seneste laget, noe som går opp for deg da du i butikken bøyer deg ned til  kurven under vogna for å finne vannet til babyen din. Og sønnen din nærmest sjokkert utbryter -Men mamma! Vi ser rompa di!

Og ditt eneste velformulerte svar på dette er

Nei.

9 kommentarer

  1. Jeg må fort inn for å lese det nye du har skrevet og jeg blir ikke skuffet. Veldig bra, sier jeg idag.


    • Veldig hyggelig, sier jeg da! 🙂


  2. He, he. Herlig skrevet som vanlig :o) Godt nytt år og lykke til med knapper og ny kjøkkenmaskin.


    • Tusen takk, det samme til deg! 🙂


  3. Jeg kjøpte meg faktisk en kenwood da jeg var 22 (!). Eneste grunnen var vel at den var på tilbud, og det var veldig mye snakk om baking akkurat da, og jeg er veldig påvirkelig sånn sett.
    Den kommer ikke til å bli ødelagt av for mye bruk for å si det sånn, men den gjør det virkelig MYE enklere den gangen jeg bestemmer meg for å bake, eller evnt. hele november og desember 🙂

    Var forresten innom fotballfrua idag, og kom til å tenke på deg. Du har ikke vurdert å heller bruke pengene på ei Chanel-veske? For du vet den går jo ALDRI av moten 😉


    • Haha, fantastisk!! 🙂


  4. Hei!
    Det er alltid spennende med nye bekjentskaper, og nå har jeg klikket meg inn på sidene dine og ser at dette er sider etter min smak.
    Sider med gode tekster.
    Tekster med snert.

    Som husgubbe så skal jeg sette på poteter og forberede dagens middag for to, kona er på seminar og yngstedatteren på 10 er på lekeland med en venninne så det blir fiskekaker med min eldste datter på 13.

    Når hun skal fordype seg med leksene sine, skal jeg fordype meg i arkivet ditt for dette ser bra ut.

    Hilsen Morten 🙂


    • Veldig hyggelig! 🙂 Håper fiskekakene smakte utmerket! 😉


  5. Så herlig blogg og lese;)



Legg igjen en kommentar

