h1

Gubben og gamla

januar 1, 2013

Scener fra et familieliv: Mor og sønn ligger på sofaen og ser på Reveenka på barne-TV. Mor overbeviser sønn om at det er et kjempespennende eventyr, slik at han ligger stille. Mor sovner. Og våkner i det enka endelig finner lykken igjen. Oppdager at sønnen sover. Klarer å få han opp trappa mens han snøvler -Men mamma, jeg er ikke trøtt i det hele tatt.. før han sover som en sten i senga si.

Dere kan jo bare TENKE dere hvor hardt vi feira i går. Det var fest og champis og døgning og greier det, vet dere.

Selvsagt var det ikke det. Det er godt å ha venner i samme livssituasjon som oss på festdager som nyttårsaften! Vi startet gildet klokka 16.00 og var hjemme før 22.00. Og det var helt perfekt. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at man drar på åra. Når man forbanner hver rakett som smeller etter klokka har passert 00.02. At man tar seg selv i å si -Slapp av! med sammenbitte tenner når man hører naboen skåle. Når man diskuterer med mannen at folk må ha altfor mye penger, fordi smellene aldri tar slutt. Løser et par verdensproblemer når vi regner på hva denne galskapen koster.

Alt fordi vi er livredde for at barna skal våkne, slik at vi må bysse hele natten og gå glipp av etterlengtet søvn. Livet dreier seg unektelig mye om søvn for tiden. Jaja. Jeg blir sikkert høylytt og gæern igjen om en 7-8 år. Javel, jeg er kanskje høylytt enda. Men ikke etter midnatt.

Egentlig synes jeg 1.1. er en litt vemodig dag. Jeg ser og setter pris på greia med blanke ark og nye muligheter og det der, men jeg synes alltid det er vemodig med avskjeder. Og nå er 2012 et tilbakelagt kapitell. Året hvor vi fikk vår datter.. Da storebror ble verdens beste storebror.. Siste hele året i huset vi egentlig er veldig glad i.. Sånne ting. Ikke sånn at jeg griner eller sånn, men jeg blir litt ettertenksom,da. Og det har jeg sikkert godt av. Det som ikke er vemodig, er jo at jeg har forsetter hele året. Slik at jeg slipper å kaste alt  goderiet som er igjen etter jula, bare fordi det er 1.januar. Det hadde vært for gæli.

MEN! Jeg har tro på 2013. Virkelig. Vi skal flytte inn i nytt hus, jeg skal finne meg drømmejobben og vi skal være masse sammen med de menneskene vi digger å være sammen med!

I repeat myself: HAPPY NEW YEAR!!

9 kommentarer

  1. Ha ha, nå har det snart gått 14 år siden jeg ble mamma for første gang, og jeg higer fortsatt etter søvn… (Mest pga at vi slo til med nummer fire akkurat når de tre eldste hadde blitt så store at de endelig sov godt både natt og morgen… Ja, ja..)
    Ønsker deg alt godt i 2013 – vi må treffes:)


    • Jeg får lissom så dårlig samvittighet av alt pratet om at «sove kan du gjøre når du blir gammel» og «Det er når du er våken du lever».. -For jeg er ekstremt opptatt av og glad i søvn!! Jaja. Jeg er veldig klar for 2013-treff! Godt nytt år til deg og dine!


  2. Hehe….Jeg var fly forbannet da det fortsatt var mye rakettsmell her når klokka dro seg mot ti på halv ett…. skjønner ikke folk at det er småbarn som sover her i nabolaget lissom???? Og søvn er slettes ikke oppskrytt synes nå jeg 🙂 Ønsker deg et riktig godt nytt år 2013 og lykke til med alt spennende som skal skje!


    • Godt nytt år og tusen takk Og rakketter ti på halv ett.. Nei, folk har kjøpt for mye fyrverkeri hvis de bruker 20 minutter på å fyre det opp! 😉


  3. He he, nja, vi feiret ca. midt i Oslo sentrum vi da, der var det nok av bråk, for å si det sånn. Raketter, sirener, bråkete mennesker. Joho, fantastisk 😉 Godt nytt år 🙂


    • Hehe, da hadde det vel rabla helt for meg.. Vi bor på landet, likevel fikk jeg høy puls!! 😉 Godt nytt år!


  4. Godt nytt år til deg!
    Jeg koser meg med å lese det du skriver hver dag! Det har blitt en stund jeg ser frem til. Noen ganger er det nesten litt skummelt også, for det er så utrolig mye som er som hentet ut av min egen hverdag godt å vite at det er flere av oss
    Håper dette er noe du fortsetter med lenge!


    • Så hyggelig! Og jeg blir så glad hver gang jeg hører at vi er flere! 🙂 Godt nytt år!


  5. Helt enig med deg om de rakettene og små barn, etterlengtet søvn osv….;( mareritt! Ser bare tusenlapper i øynene hver gang det smeller og tenker på hva man egentlig kunne brukt de til!;)



Legg igjen en kommentar

