h1

Brevet

desember 29, 2012

Hei alle foreldre som har fått forståelsesfulle nikk av meg når dere har pratet om trassige barn! Som jeg har smilt til og sagt at -uff, ja, jeg vet hvordan det er! når dere har fortalt at barna deres har hatt utbrudd fra en annen verden fordi de har vært uenige om hva som skal i handlekurven. I dag tenkte jeg å informere dere om at jeg har ikke visst hvordan dere har hatt det. Jeg har nok trodd jeg visste det, men tro kan man gjøre andre steder. Poenget er: Nå vet jeg det.

Hei alle dere som vet hva som skal til for at barna fungerer i butikken! Det er ikke alltid det fungerer å sette seg ned på knærne og forklare rolig til en illsint 3-åring at det ikke blir akutuelt med en skute til 800 kroner den 29.12. Det er heller ikke veldig mye hjelp i å leie (DRA/BÆRE) barnet ut i bilen og forklare rolig at det ikke blir noen skute. Jeg har testet ut 77 pedagogiske, teoretisk gode prinsipp i dag, og kan forsikre dere om at intet fungerte. Før jeg kom på den ikke fullt så pedagogiske fremgangsmåten. 1. -Hvis ikke du slutter å skrike nå, så stopper jeg bilen og du må gå hjem. Alene. Fungerte nesten tilfredsstillende, men for å gjøre det komplett, la jeg til –og det blir ikke aktuelt med lørdagsgodt. Stillhet.

Hei Kaptein Sabeltann! Jeg er fristet til å kalle deg noe som ikke er så pent, men du har jo bragt med deg mye positivt inn i sønnens liv også, så jeg får avstå. Men en kødd, det må det være lov å si at du er. Vi kjøpte skuta di i sommer. 800 kroner. Det har vært verdt det, til tross for at kvaliteten har vært ymse, men lillemann leker med den daglig. HVORFOR må du komme med en ny modell av den hersens skuta før jul? En som i mine øyne er kliss lik, men som 3-åringen mener er veldig forskjellig fra den første. Fordi det er en åpning på rekkverket på dekk. Slik at figurene kan gå igjennom. Og ikke må klatre over. Jeg skjønner jo at du trenger pengene, men det gjør vi og. Og jeg kommer til å boikotte den skuta! Så vet du det. Men det driter du vel i. For du vet at jeg uansett har nok rekvisitter i hus til å åpne en lokal sjørøverlandsby i morgen. Jeg hadde imidlertid satt pris på om du gadd å si til de lekebutikkfolka at skutene ikke trengte plasseres i hopetall ved inngangen til butikken. Det hjelper ikke med all verdens avledningsmanøver, kan du si.

Hei alle 3-åringer! Når mora deres prøver å speile skutemaset deres ved å si at hun ønsker seg bil, vit at dere er for små til å argumentere! Ikke sett henne fast ved å himle med øynene å si at –men du leker jo ikke med biler. Bare godta at mora deres bestemmer. Dere trenger ikke si javel eller neivel til alt, men SLUTT å gjenta ønsket/kravet ditt 764 ganger i løpet av 20 minutter. Det hjelper ikke, lissom. Mora deres vet best.

Hei alle dere som ikke passer inn i overnevnte kategorier! Nå skal jeg innta 80-tallets hockeypulver, bugg og smelltyggis. Med hue fullt av bomull. Så skal jeg legge meg.

Og hvis jeg drømmer om en viss kaptein i natt, blir jeg i beste fall folkevond.

 

4 kommentarer

  1. Haha og tommel opp! (For trusler). Hilsen fast leser


    • Hehe, jeg liker folk som tomler opp for trusler! 😉


  2. Slike situasjoner må en bare prise seg lykkelig for å ha kommet seg helskinnet gjennom!


    • Det går jo som regel bra. Selvom man i kampens hete er usikker på om man i det hele tatt kommer til å overleve..



Legg igjen en kommentar

