h1

Hjernen er alene

desember 28, 2012

Jeg synes sjøl at jeg er ganske glup. I hvert fall ikke under snittet. Egentlig er jeg fristet til å si snarere tvert i mot, men da kan noen komme til å protestere. Men vettig, det er jeg. Klarer meg bra på kunnskapsspill.  Og jeg har greie på litt av hvert. Klisterhjerne på noen områder. Som regel ganske unyttige områder, men likevel. Jeg vet bursdagsmånenden til samtlige elever jeg har vært kontaktlærer til de siste ti årene. Det er jo informasjon som kommer godt med. Jeg husker telefonnummeret til alle venninnene på barneskolen. Husker alle navn. Kan glemme ansikt, ikke navn.

Men så er det altså noen områder det skorter så veldig på. Jeg har store hull i allmennkunnskapen når det kommer til naturfag. Geografi. Matematikk. Jeg var aldri noen ener i barneskolens Heimstadlære. Jeg husker enda lærerens ekstreme entusiasme da jeg klarte å svare på et spørsmål. (Hvis man lurer på om en plate på ovnen er varm, hva gjør man da? Intelligent svar: Man kjenner over plata).

Uansett.Takket være en egen evne til å prestere når det gjelder, har jeg papirer på at jeg kan alt det nevnte. Men det er ikke sant.

På et område er jeg komplett idiot. Og det har jeg atter erfart i dag. Jeg er jo enhver selgers drøm. Jeg tror på at jeg trenger hva som helst. I hvert fall hvis det blir smigret inn. Eller, som i dag, solgt inn med de rette referansene. Lang historie kort: Jeg sitter i dag med et par olabukser som jeg har betalt en svimlende sum for. Selv med 30% salg. Det var jo salget som lurte meg inn, men at jeg, som skulle ha en utebukse, utejakke og et par sko, skulle komme ut med denne olabuksa.. Det er ikke annet enn idioti. Jeg hadde ikke hørt om merket (Black Orchid, for de som måtte være innvidd i dette), men selgeren gjorde følgende helt riktig.  –Har du prøvd VERDENS BESTE olabukse? Det hadde jeg jo ikke. Jeg har jo gått i tights de tre siste åra, lissom. Så da prøvde jeg. Og så på prisen. Og tenkte at dette var HELT uaktuelt. Så gikk jeg ut av prøverommet. Med buksen på. Det var dumt. Følgede møtte meg: –Åh, såååå fint den sitter på deg! Men du burde jo egentlig prøve en størrelse MINDRE! 22-0 til butikkdamen. Hvem kan si nei til å prøve en størrelse mindre. Ikke jeg. Ut av prøverommet med ny bukse på. –De er bare så flotte! Se hvordan rumpa får et naturlig løft! Hæ? Natrulig løft? Det sier seg selv at det må være bra. Jeg kjente at fornuften sakte men sikkert mistet grepet. Så satte hun inn støtet: -Det er en grunn til at alle kjendisene i USA bruker dette merket. Det er bare å slå det opp på nett, så kommer det bilder av dem alle sammen. Javel. Da sier det seg selv at det må være bra. Så da kjøpte jeg dem.

Så nå sitter jeg her, da. Med nye olabukser og en naturlig løftet bakdel. Bare så rart at dette løftet ikke er så lett å oppdage som det var i butikken. Dessuten er det tydeligvis en del overskuddsfarge, så sofaputen jeg sitter på har nå fått kraftige innslag av blått.

Så får jeg bare satse på at mannen ikke leser bloggen på en stund. En ting er at jeg blir svimmel av meg selv, men han hadde trolig besvimt hvis fakta i denne saken kom på bordet.

2 kommentarer

  1. Hehe 🙂 Bare for ordens skyld, det var ikke meg du var hos. Men jeg selger de buksene i butikken min og de ER virkelig verdens beste! 🙂
    Og løftet, det hjalp hvertfall på min noe nedsenkede bak. Så det var nok ikke bare selgerflesk 🙂
    Og prisen…når du har blitt skikkelig forelska i jeansen og har brukt den hver dag i et år kan du ta å regne på timesprisen 🙂 Jeg lover deg at den er til å leve med 🙂


    • Jammen, har jeg bomma på størrelsen,da? Eller er det kroppen min som er uformelig? Det kan godt være.. De henger i hvert fall like mye som en vero moda-jeans etter en time.. Men jeg synes de er veldig fine med en gang,da! 😉



Legg igjen en kommentar

