h1

Boxing day

desember 26, 2012

Håper folket har en strålende jul! For vår del er det jo snakk om et gilde av dimensjoner. Både hva mat, pakker, familie og sofa angår. På 2.dag jul er det egentlig lov å begynne tenke tanken om at det skal bli ok med hverdag igjen også. I hvert fall litt. Skjønt, hverdagen blir jo ikke heeeelt den samme. Poden fikk 4-hjuling til jul. Ja,enhver 3-åring med respekt for seg selv, må jo ha et automatisert kjøretøy. (Hilsen mormor). Så nå blir det å løpe gatelangs og hyle nei, vent, stopp og ro deg ned det neste året. Jaja. Jeg vurderer uansett å si opp treningssentermedlemskapet, så sånn sett er det kanskje en vinn-vinn.

Og apropos julegaver. Jeg fikk så mye fint i år! Har ikke sett makan, jeg. En av skyggesidene ved å bli foreldre, er jo at gavehaugen øker betraktelig, men det bli vesentlig færre gaver til de voksne. Slik gikk det ikke i år. Det er mulig det har hjulpet å sutre litt over nevnte problemstilling i løpet av året som har gått. Jeg fikk i hvert fall mange gaver, og det var ikke sånne praktiske, kjedelige gaver. Måtte likevel le litt da jeg snakket med en venninne om årets fangst 1.juledag. Igjen ble de ulike livene til fruen og meg tydeliggjort. Jeg fortalte overrasket og entusiastisk om mannen som hadde slått til med både parfyme og smykke. Hun spurte om jeg hadde sett hva fotballfrue hadde fått av mannen sin. Det hadde jeg ikke. Med nøktern stemme kom svaret kjapt: En hvit Audi.

Ok. Gratulerer med det,da.

Selv er jeg fornøyd med en hvit jul. Jeg prøver å overbevise sønnen om hvor kult det er å kjøre kjelke, er litt på gli, men han foretrekker fortsatt å være Sabeltann. Heldigvis begynner Brannmann Sam å få innpass for alvor, variasjon er viktig.

Ellers kjenner jeg at jeg er ferdig med ribbe for en god stund. Det kan bli for mye svin, asså. Nå gleder jeg meg aller mest til morgendagens tradisjonelle taco. Og heldigvis og utrolig nok, er det mye julegodteri igjen. It`s the most wonderful time of the year.

Og ps: Dagens outfit, i dag som i går: Joggebukse med hull på kneet. Muligens en sminkerest fra lang tid tilbake. Og det er ikke så rart. For på julaften var jeg ute å kjørte en tur slik at sønnen fikk seg en lur. Den gode nyheten da jeg så meg i speilet, var at jeg skvatt fordi det så ut som jeg var 16 år. Den dårlige nyheten, var at dette alene skyldtes altfor mye foundation i en veldig unaturlig og feil farge. Jeg lurer på hvorfor ingen har gjort meg oppmerksom på dette før.

2 kommentarer

  1. Jeg fikk heller ingen hvit Audi. Men jeg fikk en løpetights, så litt fotballfrue-aktig er jeg vel!? Ho ho.


    • Haha, absolutt!;)



Legg igjen en kommentar

