h1

Julepoesi

desember 22, 2012

Øreverk er no herk

barnet henger i mor sin serk

Uansett, nå er det jul

freden senkes i vårt skjul.

Vi er kun en liten gruppe

som faktisk drømmer om flesk og duppe.

Ingen spying, i bordet vi banker,

nå det kvalmende føde her vanker

(Og til alle syke vi sender våre tanker).

Jeg sier det, jeg. Ellers har jeg bare en ting å dele fra dagen,  det er en åpningsreplikk. Var en tur på kafè med sønnen og alle lokale pensjonistene. Da den siste pensjonisten ankom, utbrøt han høyt og tydelig at -Jøss, her er`e jo flere folk enn i kirka. Flott entre. Den skal jeg ta med meg videre, tenkte jeg.

God aften!

 

6 kommentarer

  1. Det skal nok ikke så mye til at det er mer folk på kaffe en i kirka. I kirka er det bare folk når det er begravelser og på julaften.
    Håper dere holder dere friske hele jula 🙂


    • Haha, ja, detta tenkte jeg litt på. Mente han egentlig at det var mye eller lite folk på kafè..?


  2. God Jul!


    • Riktig god jul! 🙂


  3. Nydelig dikt! Liker du flesk og duppe?
    God jul til deg og dine!


    • Ja, jeg har lett for å bli poetisk i høytider, asså. Flesk og duppe? Tja, jeg antar det. Er litt usikker på hva det er, men på generell basis er jeg svak for husmannskost. Bare det ikke inneholder fisk eller sau. Ha en kjempejul! 🙂



Legg igjen en kommentar

