h1

Fritidsproblemer?

desember 19, 2012

Det er kanskje ikke så vanlig at man som tobarnsmor bruker deler av 19.desember på å la seg underholde av Finn.no. Men du verden så underholdende som det er. Jeg er imponert, fascinert og overrasket over hva folk tenker at andre kan få bruk for. Gjenbruk er bra, absolutt, men jeg hadde på en måte ikke kommet på å ta bilde av en reklamerefleks for å prøve bli kvitt den på Finn for 20 kroner. Jeg noterte meg også mulighetene for å få tak i en brukt tivolibamse med hjerte,en god, gammeldags korktavle, et nesten funksjonelt tørkestativ, en ringperm og en ekte palme. Alt dette for en billig penge, ja, mye sågar gratis. Jeg har siden jeg var 8 år hatt en frøken detektiv i meg, og hun dukker opp på dager som dette. For en del av annonsene på Finn mååå da være reinspikka kodespråk? En arena for virksomheter som ikke tåler dagens lys? Jeg ble i hvert fall svært opphengt i dette, mulig det vil komme en utfyllende rapport på et senere tidspunkt.

Uansett er det morsomt å se og lese om hvor ulik smak og formening vi menneker har om saker og ting. For eksempel jeg og hun damen som ville gi bort en  nett og pen salong. Den salongen er kanskje det mest voldsomme jeg har sett ever. Jeg kan ikke forstå hvordan en tullipanmønstret salong i 3+2+2+1+1 kan klassifiseres som nett.Egentlig burde jeg be dama beskrive meg, jeg tror kanskje jeg hadde fått en opptur.

Skulle jeg benyttet meg av et tilbud på Gis bort-siden, måtte det være å skaffe meg min egen Buffet. Jeg elsker Spis så mye du vil for 98 kroner-buffeter, og forstår jeg annonsen rett, kan man altså få sin egen buffetdisk helt gratis. Det hadde vært noe å ha på kjøkkenet, gitt.

Jaja. Fra den ene givende aktiviteten til den andre. Nå skal jeg se på disse tenåringene som forvalter familieøkonomien en måned. Bare for å forsikre meg om at blodtrykket mitt ikke blir for lavt.

Legg igjen en kommentar

