h1

Done

desember 17, 2012

I kveld er det kulturkræsj i heimen. Vi skal ha vennejulebord i morgen, og mannen er i full gang med pinnekjøttet. Han er blid som en lerke og nærmest svever over gulvet samtidig som han sniffer pinneeimen med en iver som er på grensa til skremmende. Selv synes jeg at det lukta minner om alt annet en jul.

Jaja. Dette er uansett en gledens dag, for nå har jeg bestemt at jeg er ferdig til jul. Gjort unna de siste gavene i dag og har bestemt meg for å bruke resten av dagene til å gå på kafè eller tilsvarende anti-styrete aktiviteter. Jeg gikk voldsomt hardt ut på rengjøringsfronten i oktober, med tak, vegger, skuffer og skap på kjøkkenet, men nå viser det seg at det dessverre(?) stoppet med det. Resten av huset får klare seg men en vanlig helgevask når juletreet er på plass i løpet av uka. Og selvom det bare er fire kakeslag igjen av de opprinnelige fem jeg har mekka, sier jeg meg  fornøyd også her. Mannen er innstilt på å bake kakemenn, jeg kjenner at jeg skal oppmuntre han kraftig på dette. Det er i hvert fall en julekake på ekte, noe jeg er litt usikker på om mine utvalgte egentlig er.

Ja, så nå kan egentlig Sølvguttene bare dale ned i skjul for min del. Jeg har egentlig bare èn bekymring nå, og den begynner på O og slutter på mgangssyken. Føler at alle har den nå om dagen, jeg er så ufattelig uinteressert i det. For min del vil det innebære en jul i isolat, da moren min er enda mer panisk enn meg  i forhold til nevnte sykdom. Og vi skal jo feire jul hos dem.

Her er det brått legging på gang. Mini er i gang med å teste nye torturmetoder, og nå er det hvordan fungerer mora mi hvis jeg våkner og skriker litt hver time natta igjennom som står på programmet. Jeg kunne godt fortalt henne at det ikke er å anbefale, men hun har mest tiltro til Dewey og learning by doing.

Flaks.

2 kommentarer

  1. Applaus og bukk til deg… Føler jeg ikke har startet og i morgen er det juleavslutning, onsdag går til pepperkakepynting, torsdag har jeg vakt og så… skal jeg begynne å pynte til jul…


    • Det holder i massevis! Jul blir det uansett! (Bare man ikke får omgangssyke,da).



Legg igjen en kommentar

