h1

En slags erkjennelse

desember 8, 2012

Dere vil nok ikke tro det, gjør det knapt selv, men jeg ble altså ikke for mye i går. Jeg vil snarere si akkurat passe. Det vil si at jeg i dag våknet opp uten sminke, uten gnagsår, uten kink i ryggen og uten angst. (Og uten et skjerf, men det er innafor).  Dog våknet jeg med et hår Eli Hagen ville misunt meg, men det må man regne med når man ikke tar seg tid og råd til å gå til frisøren før julebordet, men heller satser alt på store mengder kraftig hårspray. Jeg følte meg ganske ungdommelig og kul da jeg la meg klokka 02.30 i natt, (på sønnens rom), men jeg ble atter forvandlet til en 70-åring da jeg våknet klokka 06.37. 06.37?! Sånn er det når kroppen ikke har sovet på den tiden, ukristelig eller ei, de siste 10 månedene. Tilpassingsdyktig, javel, tilpassningstilfreds, på ingen måte. Dessuten er det med en viss bitterhet jeg biter i det sure eplet og stryker partyqueen fra listen over egenskaper jeg innehar.

Det har vært en lørdag i julegavenes tegn, det vil si gaveinnpakning. Det er jeg i grunn ikke så grådig god på. Jeg får årlig tips på hvordan jeg skal gå frem for å unngå at hyssingen sklir av, men jeg får det ikke til å funke. Med tanke på at jeg i år har pakket alle julegavene inn i likt papir, kan det bli interessant å se hvilken gave som ender opp hvor. Forsvinner hyssingen, forsvinner jo merkelappen også. Jaja. Julen dreier seg jo mye om overraskelser. En ting jeg imidlertid HAR kontroll på, er selve julegavene. Der har jeg et helt utrolig system på PC`n. Om jeg får si det selv. Vi snakker fargekoder og tabeller og budsjetter og skrifttypekoder og hele pakka. Nå er snart alle linjene røde, det betyr at jeg er ferdig. Slett ikke verst.

Nå skal jeg observere mannen videre under hans virkelighetsflukt. Han ser på noen fiskere i Alaska på TV2. Med halvåpen munn. Kommer stadig noen drømmende fraser ut av han  -For et liv.. Helt rått… Herregud..Åh, se da..  

Selvom det hadde vært veldig romantisk, så kan jeg nok ikke si at våre drømmer er hverandres speilbilde.

Men jeg tror nok jeg er lysfontena hans likevel.

8 kommentarer

  1. Nå lo jeg godt, håper kvelden i går var knall 🙂 He he, julegavemysteriet- kan bli morsom julaften for de som kjenner deg.
    Du KAN løse det ved å tape fast hyssingen da, selv om det kanskje er litt juks 😉


    • Det er sant. Det tenkte jeg ikke på. Juks er helt klart innafor. Men nå som de alt er fordelt i poser, anser jeg meg som ferdig. Neste år, da kjører jeg mer tape. 🙂


  2. He he, du er helt sikkert lysfontena hans!
    Du har registrert at det finnes til/fra-lapper som kan KLISTRES på? Klistrer du i tillegg på en sånn rosett så er det ingen som savner båndet heller, 🙂


    • Jeg hadde egentlig vært i forkant i år og gått til ansakffelse av sånne, men greia er at jeg er så dårlig på å planlegge. Så når jeg plutselig bestemte meg for at tiden for gave innpakning hadde kommet, så fant jeg jo selvsagt ikke klistrelappene.. Når jeg finner de, en gang på nyåret, kan jeg trøste meg med at jeg har ca 250 sånne til neste år! 🙂


  3. Trur mannen min og digger de fiskerne i Alaska. Han ser på mye rart.


  4. Hahahaha! Lysfontena!
    Jeg synes også synd på meg selv dagen derpå. Men jeg har ingen barn og kan sove i 12 timer 🙂 Må tydeligvis nyte det mens jeg kan.


  5. Haha, gledet meg til å lese hvordan det hadde gått i dag. Sjekk gjerne ut bloggen min også, jeg er en en uke gammel fersking. http://altetterboka.blogspot.no/


    • Så bra! Jeg skal se på bloggen din, moro for meg at det er noen som er ferskere enn meg! haha:-)



Legg igjen en kommentar

