h1

Partyqueen

desember 7, 2012

Jepp, da er det dags. Frua skal på ball. Sitter ferdig pyntet en halvtime før skyssen kommer. Vurderer å ta meg et glass sherry. (Neida, jeg gjør ikke det. Men føler at jeg er gammel nok til at det kunne vært gjort med naturlighet). For dere antrekksbevisste, kan jegg informere om at valget falt på en kjole jeg har arvet av en nabo som hadde bestilt feil størrelse. Det er i grunn den kjolen jeg har hatt på meg de siste 7 gangene jeg har ikledd meg konseptet. Mannen har mått forsikre meg 22 ganger om at den ikke er for kort, ikke for traust, ikke for pynta, ikke for hverdagslig og så videre. Interessant er det da at jeg kan garantere at han i morgen ikke kan gjengi noe av det jeg har hatt på meg. Muligens med unntak av lange øredobber, for det er ikke akkurat hverdagskost. Det er nesten sånn at det føles litt unaturlig. Jeg benyttet meg også av alle kjøpesentersminketipsene jeg fikk forrige uke, og er ikke helt ulik en dragartist. Jaja. Sikkert mørkt der.

Det kan vel ikke betviles at man har nådd en viss alder når man i forkant av julebordet er mest bekymra for om man kommer til å fryse. Jeg har tatt med meg en tjukk genser for sikkerhets skyld. Voksen/traust/kjip må man vel også sies å ha blitt, når man seriøst vurderer å kjøre, sånn at man er sikker på at man kommer seg hjem når man er trøtt. Og selvom jeg alltid har vært glad i mat, så har jeg aldri tatt meg selv i å smile bredt når jeg tenkte på hvor mye god mat det skulle bli i kveld. Ah, vad jag är ung och cool. (Mannen er ikke det spor bedre. Han har mer enn forsiktig antydet at jeg bare kan legge meg på rommet til sønnen i kveld hvis jeg vil. Han har blitt uerfaren med å få hjem en festdeltaker, og er redd for å bli vekket opp av sin skjønnhetssøvn). Men det er greit det. Sønnen er godt plassert hos besteforeldrene sine, så jeg kan godt låne senga hans i natt jeg.

Spent på mine tanker i morgen! Ha en fortryllende aften!

 

6 kommentarer

  1. He he, legg deg på sønnens rom du, da slipper du ihvertfall å bli vekket av mannen når han står opp i morgen 🙂


    • Klarte jaggu å vekke meg selv!!!


  2. Ha ha ha, tror mannen kan ha godt av en liten sherry også.


    • Eller en stor;)


  3. Håper du hadde en fin kveld. Her er rød kjole innkjøpt til kvelden (og resten av jula…) så det blir nok et syn!


    • Håper du kjører bildeserie med dagens outfit! 🙂 Ha det moro!



Legg igjen en kommentar

